Jag tänkte vi kunde starta en tråd om trollingfisket i våra lax sjöar. Jag har kört Kållandsö, Åmål,baggerud och granvik i höst men utan någon framgång. Fick 1 öring och tappade en på kållandsöträffen sedan har jag gått bom. Några gröna laxar men inga blanka. Tycker dom flesta verkar haft riktigt trögt fiske i höst/vinter. Jag har ett ganska stort kontaktnät med "duktiga" trollare samt guider. Även dom har haft det trögt som attan med undantag för vissa dagar och platser. Jag har trollat lax och öring ganska ofta sedan 2002 ca 2-3 gånger innan jul och 2-3 efter jul. I år har jag gjort en större sattsning på laxen och öringen men då med ett betydligt sämre resultat. Vore kul att höra lite från er här vart ni har fiskat och resultatet samt betes val och fart.
Man vet ju att rätt vad det är så smäller det till och man fiskar kanske fullt på bara någon timme.
Jag ska köra laxcup vättern och ev en sväng till innan jul eller runt nyår så det kan vara kul att höra hur det går för er andra laxtrollare runt om i vårt vackra land. Skit fiske på er så ses vi på en sjö i kylan.
Man vet ju att rätt vad det är så smäller det till och man fiskar kanske fullt på bara någon timme.
Jag ska köra laxcup vättern och ev en sväng till innan jul eller runt nyår så det kan vara kul att höra hur det går för er andra laxtrollare runt om i vårt vackra land. Skit fiske på er så ses vi på en sjö i kylan.
Kommentera