Ursprungligen postat av Jimmiee
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den stora höstfiske tråden ( Gädda )
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Brunte Visa inläggHa ha, den dagen ni slutar säga: Påmmäääääää och massa andra inavlade ord, kanske vi kan börja diskutera saken!
Alltid lika roligt när allt torrfisket hemma med sjökort, i slutändan levererar. Fisket har vart trögt överlag, inga storfångster och jag har t o m blankat en gång. Några fiskar runt 5 pannor har synat båtkanten.
Den dagen du lär dig prata rätt o redigt med Pommääää i vokabulääären så kanske även gäddera förstår dig......
Fast o andra sidan så har jag ju några fler års rutin på vattnen kring Peking, så helt värdelös är du nog inte.....
Jag skulle förmodligen inte ha en chans i Stångån eller något annat krondike ute på potatis-slätten.....
visst är det lätt att vara dryg när man sitter på jobbet med såriga pekfingrar efter gårdagens fiske......
Krya på dig Brunte!!!
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inläggHa!
Den dagen du lär dig prata rätt o redigt med Pommääää i vokabulääären så kanske även gäddera förstår dig......
Fast o andra sidan så har jag ju några fler års rutin på vattnen kring Peking, så helt värdelös är du nog inte.....
Jag skulle förmodligen inte ha en chans i Stångån eller något annat krondike ute på potatis-slätten.....
visst är det lätt att vara dryg när man sitter på jobbet med såriga pekfingrar efter gårdagens fiske......
Krya på dig Brunte!!!
/D
Du har en poäng angående språket, tror jag börjar öva med ett spriiiiutliuuuder. Sedan är handlar det inte om dryghet, jag tror ordet du söker är kartig?!
Btw, Slaka är ett vackert litet samhälle utanför Lamboghetto, bra ställe att plocka betesfisk på. =)Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Man blir ju grymt avundsjuk när man inte har möjligheten att fiska just nu! Jävla jobb!
Fiskat en del hemma i Skåne och en runda i Örken ( småland ) nu under hösten med mycket blandat resultat, inga toppar alls men ibland mycket fisk! I Örken verkar bara trolling fungera då jag jerkat sönder hela kroppen känns det som!! Trist!!
Ser fram emot båtköp och nya fiskevatten till våren....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brunte Visa inläggjag tror ordet du söker är kartig?!
Ja inte fan är jag katig.......
Kanske bäst att återgå till ämnet!
Vi får ta en tur på sjön så ska jag lära dig att fiska som en riktig surbulle.......envis som få... "trägen har sin belöning"
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg
Ja inte fan är jag katig.......
Kanske bäst att återgå till ämnet!
Vi får ta en tur på sjön så ska jag lära dig att fiska som en riktig surbulle.......envis som få... "trägen har sin belöning"
/D
Om du lär mig fiska, bjuder jag på GorillakexTeam Gorilla.
"No Monkey Business"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg"trägen har sin belöning"
Vad tror ni? Får vi se en varm och härlig vinter med öppet vatten till slutet av januari?
Kommentera
-
Igår
Igår plockade jag ut en semesterdag och drog iväg.
Jag och Richtermo drog 29 gäddor med topp på 6,5 kg. Härligt eftermiddagsrace där gäddorna smackade på snabbt fiskade Piggar, Buster Shallow och cobbar så det blev skum i vikarna. Mest snipor men gött med lite Bonanza.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
Kommentera
-
Härligt Brunte!
Själv var jag och polarn ute i Söndags. Blev 27 gäddor med 3 st 6+are som topp. Riktigt kul då dom flesta var pigga gäddor på ca 4-5 kg.
Återigen så gick slidern riktigt bra......tråkigt att 300 kronors betena får stryk av ett polskt plastbete.... Naturtrogna färger gick bäst i det klara vattnet.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inläggHärligt Brunte!
Själv var jag och polarn ute i Söndags. Blev 27 gäddor med 3 st 6+are som topp. Riktigt kul då dom flesta var pigga gäddor på ca 4-5 kg.
Återigen så gick slidern riktigt bra......tråkigt att 300 kronors betena får stryk av ett polskt plastbete.... Naturtrogna färger gick bäst i det klara vattnet.
/DTeam Gorilla.
"No Monkey Business"
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar