Den stora höstfiske tråden ( Gädda ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora höstfiske tråden ( Gädda )

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Den stora höstfiske tråden ( Gädda )

Tjena!

Finns en del trådar om höstens fiske, men tänkte att vi startar en tråd där man enbart skriver hur det går, vilka djup, drag och inspinningshastighet som funkar för stunden. Lite som en rapport sida. Så man kan uppdatera sig i vad som gäller inför nästa fisketur.

Jag var ute idag på värtan och testade lite. Första gången jag fiskade där med båt. Fisken stod spritt och var svår att lokalisera, det gjorde inte bättre att det blåste nordligt heller. Men blev 4 snipor + några stötar. Dragen som gällde för dagen var Big bandit pappegojj och stormjigg mörten. Samtliga gäddor togs på 2-5m djup vid vassruggar.

Fick även reda på att det var fiskeförbud när jag trailade upp båten för hemgång. Fiskeförbudet var pga värtan cup imorgon.
    http://www.silverbums.com

Dalarna

Var ute på en sjö här i Dalarna förra helgen. Körde flötestrolling med sill. Topp på 5,5 kg. Dvs inte så stor men kul som fan att teorin fungerade. Hittade stim med betesfisk på ett område på 20x30 m. Var 11 m djupt med betsesfisk från 3 m ner till botten. Körde sillen på 9 m i kanten på stimmet.

Har även kört vanlig trolling med blyade Fatso. Fick bäst på djupkanter ner mot 10 m.

Kommentera

Det var djupt som gällde

Var ute onsdagen den 10:e på mullsjön, trolling och jerk var metoderna.

Trollade runt och letade efter betestim och höll mig på 10m djup, hittade några små stim runt 2-3m över botten.
      Det ska finnas större tänkte jag, sagt och gjort sökte mig ut på djupare vatten och då började dom dyka upp.
      14-20m djupt och stimmen forfarande 2-3m över botten, varför lämnade jag djupriggen hemma?

Stannade upp och ankrade på en grundrygg mellan 2 hålor, på med tung jigg och kasta. Hände inget, inte ett pill.
      Mer trolling i letandet efter bete, knarren går loss YES! Och på den stora westinaren,
      svag fajt och en gädda på kilot krokas loss.

Sen hände inget mer trots alla försök med allt som kan tänkas,
      men en sak e säker djupriggen åker med nästa vända tillsammans med prylarna för flötestrolling!
      Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
      www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
        Tjena!

Finns en del trådar om höstens fiske, men tänkte att vi startar en tråd där man enbart skriver hur det går, vilka djup, drag och inspinningshastighet som funkar för stunden. Lite som en rapport sida. Så man kan uppdatera sig i vad som gäller inför nästa fisketur.

Jag var ute idag på värtan och testade lite. Första gången jag fiskade där med båt. Fisken stod spritt och var svår att lokalisera, det gjorde inte bättre att det blåste nordligt heller. Men blev 4 snipor + några stötar. Dragen som gällde för dagen var Big bandit pappegojj och stormjigg mörten. Samtliga gäddor togs på 2-5m djup vid vassruggar.

Fick även reda på att det var fiskeförbud när jag trailade upp båten för hemgång. Fiskeförbudet var pga värtan cup imorgon.
        Fiskeförbud gäller väl enbart dom som skall vara med i tävlingen, en tävlingsarrangör kan inte stänga av ett allmänt vatten för allmänheten.
        Varit med om det på Digerhuvud, en som fiskade privat där drog en torsk på +14 pannor medans vi tävlande väntade på start.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Va? Hur menar du? Jag personligen skiter i om det är fisketävling. Jag fiskar var och när jag vill. Sen spelar det ingen roll om det är någon j-vla tävling som pågår. Är man ute efter att tävla så är inte fiske det rätta. De som tycker sig ha ett behov av en "jag är bäst- tävling" kan väl lika bra köra Corronne eller Dart.

Fiske har ingenting med tävling att göra. Det är ett sätt att koppla av. GLÖM INTE DET!
          Det blir aldrig bättre än vad man gör det till!

Kommentera

Ursprungligen postat av geezer Visa inlägg
            Va? Hur menar du? Jag personligen skiter i om det är fisketävling. Jag fiskar var och när jag vill. Sen spelar det ingen roll om det är någon j-vla tävling som pågår. Är man ute efter att tävla så är inte fiske det rätta. De som tycker sig ha ett behov av en "jag är bäst- tävling" kan väl lika bra köra Corronne eller Dart.

Fiske har ingenting med tävling att göra. Det är ett sätt att koppla av. GLÖM INTE DET!
            Ditt inlägg säger mer om dig än tävligsfiske...

Kommentera

Kommer nån mupp å säger att det är tävling kan man väl ha lite hänsyn å flytta sig lite kanske, men inte fan har muppen mandat å förbjuda en å fiska?
              Blir man bemött med respekt då kan man visa desamma

Sunt förnuft

Appropå tråden nu.... Höstfiske:
              Jag ska iväg å testa H-Ö vi Ljusterö, precis vid färjelägret ska det visst va bra... återkommer med resultat!

Rock On

Kommentera

Vad är gädda för något
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Den här tråden handlar väll kom gädda inte HÖ och torsk ?
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Vad är gädda för något
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman