Gäddfiske på Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske på Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hola amigo
    jag hänger gärna med på en tur.
    mvh. micke

Kommentera

Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
      okej tänkte bara tacka för super tips och idag gav de resultat. på ett ankrat ställe idag så resulterade 6första karsten med 6st gäddor dem var runt 2,5-5kg vardera. hög på en broman Poseidon i papegoja färg. fick totalt 11 gäddor på ca 2 timmar sen bara känndes de som att hela mälarens gäddor tog rast vid 16.00 sen vid 17.00 smal de på inne i steninge viken på ett ul spö med en liten broman silly pete i typ samma färg, en störe best på runt 6-7kg på lila ul spöt trode först de va ett botten napp för de ´tog bara tvärstopp och trode man hade fastnat i botten så tog de typ 20 sek så börja de röra sig sagta hemmåt trode man fick med sig ett träd upp men då när man precis skymta något drog de iväg på en jävla resa sen gjorde den lika dant 3 ggr. sen va de över som tur va.

Fisket va sjukt kul men helvete va blåsigt och svin kalt. båten tog för underdimensionerad för detta väder. men sen är ju frågan varför dog bara fisket efter den stora gäddan så va det tvärdött. böt av och kasta med liten jigg på grynnor på vägen hem och fick lite små borrar.

Gäddorna va dock väldigt på hugget ingen som släpte dock fick den stora sätta livet till då den fått ner hela jävla wobblern i käften och bakre krocken satt i halsen.

så nu har jag 2st wobblers som är söndertuggade.

hoppas på lite mindra blåsigt väder i veckan så man kan hinna ut något innan man går på jouren på torsdag.

Härligt, låter som man borde varit ute idag.
      Skitfiske!
      //Johan Wallin

Kommentera

Ursprungligen postat av jaktmark Visa inlägg
        Härligt, låter som man borde varit ute idag.
        ja de va jävligt kul men skulle va kul att få riktigt stor en. och sen e ju frågan varför de bara dog ut efter ett tag. nu skulle man verkligen vilja ha en egen båt. dock har man nyligen köpt sig en ny fyrhjuling som jag inte kunat andvänt på 1 mån nu för man köpt sig en hundvalp med.
        [FONT="Impact"]Team Intense Energy[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av AndersJ Visa inlägg
          Har fått sjukt mycke gädda senaste veckan på Salmo slider (F) Mellan 2 - 4 kilo.
          Ett par riktiga monsterhugg så dom är på väg.

Förövrigt, är det nån som är sugen på och följa med ut i båten någon dag så hojta till. utgår från pampas.

Vore kul om nån med lite gädderfarenhet ville hänga på ut någon dag, skicka ett PM

/Anders
          Om du fortfarande kan tänka dig lite sällskap?
          jag åker gärna med ut på en tur.
          mvh.micke

Kommentera

Vi var ute en sväng idag mellan 07.00-14.00 ca. Blev ett tiotal mindre gäddor på 1.5-2.5 kilo uppskattningsvis. Jag fick fyra st på Buster Jerk den gröna firetigern och visst var det bra fart på dom. Grundområdena med stenig botten eller riklig vegetation verkade vara nyckeln. Mörtsnurb tappade en som han uppskattade till 5+ i alla fall så visst är de lite roligare fiskarna vakna och på hugget nu, den saken är ju klar.

Men satan vad svårfiskat det var stundals. Tack för lånet av flytoverallen Mörtsnurb, skall tjacka en själv - utan den hade jag blivit sjukskriven..

Ett riktigt trevligt pass i alla fall trots avsaknaden av större fisk. Bara vetskapen om att vi har kanonmånader framför oss får en att gnugga nävarna ordentligt och se fram emot nästa pass.

Slapp ju i alla fall regnet idag bortsett från ett kortare stänk mitt på dan. Lite mindre vind och några grader kallare ytterligare och man är hemma... dags för nytt PB på gädda i höst!

Tack Mörtsnurb för en trevlig dag trots stormarna..
            Min blogg

Kommentera

tjena mascot, om det blir en liten tur imorgon eftermiddag för min del, är du då sugen på att hänga med?
              Skitfiske!
              //Johan Wallin

Kommentera

Vad tog de på då firehand?
                Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Tjena.. Var till Uppsala och hälsade på frugans brorsa igår eftermiddag, annars hade jag gärna hängt med. Dock så var ju väderleken inte den trevligaste igår eftermiddag. Blev det något fiske??

Men det är väl dags att ta en sväng igen snart!! Säg till när du ska ut, jag har oftast tid för fiske.. Helgen kanske om vädret är hyfsat??
                  Min blogg

Kommentera

var ute nu i helgen... lördagen var svåfiskad pga den hårda vinden men gav ändå ett hyffsat resultat på 15 gäddor med en topp på 6 kg. alla drag funkade så länge dom hade en dovare färg. söndagen var segare till en början men slutade iaf med en topp på 5 kg och 18 st gäddor (ytbete ar giftigt!)

Kommentera

Blir nog ett pass på torsdag och ett på fredag. ska avge rapport senare. hoppas på mindre vind så man kan fiska där man vill och drifta utan bekymmer.
                      sigpicMörtsnurb
                      http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 120 visningar
                      0 gillar