Gäddfiske på Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske på Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
    Testa grundflader med nate just nu. Har en kamrat som i går bla lurade upp två gäddor som tillsammans vägde en bra bit över tjugo kilo. Den största bjöd på en rejäl fight och efterföljande knädarr.

//Stefan
    21.1 va?
    LaSsE

Kommentera

jag fiskar också runt sigtuna bästa färgen så här års är papegoj och firetiger blå/silver kan också funka om solen tittar fram ps steningeviken kan vara kanon om det blåser in där ds skitfiske på er vi ses där ute
      Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Har fått sjukt mycke gädda senaste veckan på Salmo slider (F) Mellan 2 - 4 kilo.
        Ett par riktiga monsterhugg så dom är på väg.

Förövrigt, är det nån som är sugen på och följa med ut i båten någon dag så hojta till. utgår från pampas.

Vore kul om nån med lite gädderfarenhet ville hänga på ut någon dag, skicka ett PM

/Anders

Kommentera

Ursprungligen postat av AndersJ Visa inlägg
          Har fått sjukt mycke gädda senaste veckan på Salmo slider (F) Mellan 2 - 4 kilo.
          Ett par riktiga monsterhugg så dom är på väg.

Förövrigt, är det nån som är sugen på och följa med ut i båten någon dag så hojta till. utgår från pampas.

Vore kul om nån med lite gädderfarenhet ville hänga på ut någon dag, skicka ett PM

/Anders
          Bor själv i Solna i närheten av Pampas och har bara tillgång till båt i skärgården så att fiska på Mälaren vore kul. Hör av dig när du tänker dra nästa repa.

/Mathias

Kommentera

Håller med om Slidern, tar mkt på den men det kanske är för att jag tror så hårt på den och ger inte de andra betena så mkt tid.
            Skitfiske!
            //Johan Wallin

Kommentera

enligt mig så har gäddfisket varit hyffsat sen i våras! många gäddor över fem och en topp på 11! de bete som jag har haft bäst framgång med är helt klart stor zalt z i fire tiger! det går inte att misslyckas!

Kommentera

ska ut nu på lördag och prova lite. vilka tider passar igentligen bäst?
                [FONT="Impact"]Team Intense Energy[/FONT]

Kommentera

jag upplever eftermiddagen som bäst, mellan 14 och 18
                  Skitfiske!
                  //Johan Wallin

Kommentera

Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
                    ska ut nu på lördag och prova lite. vilka tider passar igentligen bäst?
                    Hej igen Micke NR; Så här års fungerar gäddfisket bra under dygnets alla ljusa timmar. Glöm bara inte mitt grundtips att fiska där vinden ligger på och speciellt där det är lite grumligare vatten...gärna runt och utmed natebankarna. Sätt på en ledad Bomber i någon av färgerna XBON (blåvit makrill), XM7(grön/gul/orange), XMK (guldböckling), XSIO (Fegisen=svart/silver/orange) eller XSIPK (rosa/silver/rosa). Färgerna XMK och XSIO går bäst i soligt väder. XBON, XM7 och XSIPK fungerar både i sol, mulet och regn. Kasta långt och veva in den ledade Bomberwobblern med full maskin. Gör ett till tre vevstopp vid varje inspinning. Fiskar du med den rosa 16J-XSIPK var beredd på stenhårda hugg nästan så att kepsen rullar ner på ryggen. Ödsla inte många kast på varje plats så här års. Nötfiske i branterna hör våren till! Nu på hösten hugger gäddan ofta i första eller andra kastet. Ankra inte utmed grunda strandkanter, i flader och vikar utan driv med vinden och kasta av i medvind och solfjädersform. I djupare vatten måste man ankra för att kunna fiska av Hot Spotsen effektivt. Här får du byta ut den ledade Bomber 16J wobblern mot en mera djupgående wobbler som Cisco Kid, Swim Whizz eller Zalt. Vid jerkbaitfiske gäller exakt samma regler och färger. Kör med ett grundgående jerkbait på vattendjup mellan en och tre meter och långsamt sjunkande jerkbait i djupare vatten.
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Ska ut en sväng med Mörtsnurb imorgon bitti och ser verkligen fram emot fisket nu under hösten... härliga månader framöver!!
                      Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 120 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman