Bra Fiskehelg.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Fiskehelg..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra Fiskehelg..

Hejsan. Var ute och jerkade runt Muskö i Stockholms skärgård. Har mina favoritställen.
    Har precis kommit på knepet med jerk, och tycker jag har fått in flytet i fisket nu, vilket har visat sig på mina fångster.. I lördags så passade jag på att åka ned vid 1730 för att kolla om några gäddor var hemma.. Hängde på Buster jerk shallow, ljusgröna aborren, smackk!! Första kastet en fin fisk på ca 5kg!!
    Efter denna början blev det 4 gäddor till, men ingen av den grövre kalibern, tyvärr.. Då jag skulle åka och jobba, så var tiden knapp, så jag stressfiskar det sista kastet och hugger gör en riktigt stor gädda, som tyvärr inte fastnar...

Söndag, hjälpte frugan i trädgården, käkade lite middag, puss och kram, nu åker jag iväg en stund, vi syns i kväll, var framme vid samma ställe på Muskö vid 18 tiden. Nöter ut med hela vasskanten och mot stränderna.. Inte ett hugg! Börjar tvivla på mig som fiskare.. Ser solen börja gå ner, himlen e alldeles röd och vinden börjar mojna..
    Nu Då!! Kl börjar närma sig 2000.

Hänger på samma BJ shallow som igår, kastar mot vassen, smack!! Äntligen en gädda på några kg, som får gå tillbaka, som all fisk får göra.. Nu börjar det nappa ordentligt, på nästa kast sitter en ettrig liten sak på under kilot kul liten sak som hoppar i vattenytan!! Nästa kast hugger en stadig fisk på kroken som jag inte hinner kroka ordentligt, fick illafall se stjärtfenan och vattensprutet.. Mörkret faller och börjar gå tillbaka, kastar lite utmed stranden. Har i tankarna gäddan från igår som jag missade, så jag prövar på samma ställe igen, även fast det e en aning mörkt ute.. Jerkar hem BJ som går framåt sida till sida med lite pauser. Just när jag ser BJ komma och spinner hem de sista meterna så exploderar vattenytan alldeles intill bergskanten. Hugger gör en stor gädda som ställer sig och ruskar huvudet fram och tillbaka, helt galen dändär!! Sen sticker hon rätt ut, släpper på slirbromsen så hon får trötta ut sig lite.. Hon står och tjurar en stund nere i tångruskorna på botten, men jag lyckas få upp henne till ytan, och landar en gädda på 104cm!!
    Glömde både kamera och våg hemma denna dag, Attans!!
    Men av längden och det jag uppskattade den till, tror jag hon vägde ca 8 - 9kg!! Superroligt!! Mitt personbästa detta år, och på jerk dessutom.

Gissa vad jag gör på tisdag eftermiddag??

Senast ändrad av poyboy; 2007-09-03, 13:11.
    http://team-akuten.blogspot.com/

http://www.minhembio.com/poyboy/101566/

Aldrig kul att fiska under tidspress, grattis till fina fångster, vad ligger vattentempen på förresten runt 12 grader?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Grattis! Härlig liten story, kul när det smäller på lite!

Ps. Fin liten damm du ordnat. ds

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
      6 svar
      2 110 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman