Gös på 4,5 kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös på 4,5 kg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös på 4,5 kg

Torsdagen den 19 juli

Trollingpass och spögung, mulet och vind. Göran och jag hade åter bra fiske efter gädda, men det va min fina gös på 4,5 kg som va dagens höjdare för mig, det är mitt trollingrekord putsat med 300g. Det blåste på bra idag, och nappen kom inte så tätt som innan utan mestadels periodvis, vi hade trippelhugg eller ska man säga en fyrlig ja på gränsen, hade min gädda på 5,1 kg inne när det small på mitt bakre spö där gösen på 4,5 kg, bedöm själva, Göran drillade under tiden samtidigt hem 2 gäddor på runt 3 kg, snacka om bonanza sen va det dött ett tag märkligt men sant. Dagens bete numme ett va en Wesitns Jätte i blå färg, dock så fick jag storgösen på den röda varianten. Vi lyckades på 3 gäddor till på runt 5 kg, samt 4 gösar till varav 2 mindre fick följa med hem för matfisk, storgösen simmar vidare i väntan på mig nästa år igen. Totala fångsten blve 27 gäddor och 5 gösar. Spögung spögung.

Bild på gösen finns på min hemsida:

Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

Det där lät som en mycket trevlig dag på sjön. Jag hoppas på något liknande till helgen

Kommentera

Livet är aldrig fel när det spjärnar emot i andra änden av linan! Grattis!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
      6 svar
      2 113 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman