Segt fiske pga mycket regn. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt fiske pga mycket regn.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

helt dött i ån där man brukar få abborrhugg typ varje minut

Kommentera

Ursprungligen postat av gonefishing5053 Visa inlägg
      det kunde vara bättre
      Det kan alltid vara bättre men man får gilla läget och göra vad man kan av det. Fungerar inte den vanliga metoden får man pröva något annat. Låser man sig till att endast jerka eller fiska fluga så kanske resultatet blir skralt i vissa lägen men är det upplevelsen av att man fiskar som sökes så får man ju den ändå även om huggen uteblir. Når man inte klimax utan att ha fått besegra ett antal storingar och känt ädelmodet i att släppa dem fria, ja då förstår jag missnöjet för det känner jag av också.

Men ... man får ta skitvädret som en prövning och använda tiden till att se över utrustningen! En dag vänder det och då ska grejorna hålla och storfisken få se på farfar!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag brukar se bomturen som att det är större chans att få fisk nästa gång man går ut..
        Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Har varit samma för oss dom senaste 5 passen efter öring och regnbåge nu i västernorrland. Totalt har det landats 1 abborre, 1 öring och 1 regnbåge. då fiskat i 3 olika vatten och alltid varit minst 2 fiskare men oftast fler. Provat med mete,fluga,drag. Inget verkar fungera...?? Sen har det varit mycke roblem med kalldimma, huir påverkar det fiske? Tittade i abus fiskekallender och den säger skit fiske. Förstår inte vad som är fel.
          Favoriterna just nu från mitt förråd:
          Okuma Inspira iX-40
          Shimano Nexave 9' 5-20g
          Dynamiten - Öringen

Mvh Robert

Kommentera

Man kan lugnt säga att mitt fiske har regnat bort, 2veckor av min semester som jag hade planerat att fiska på.
            Och när man väl har lyckats ta sig ut mellan dom värsta skurarna så har det radats upp bompass.
            Inte ens Helgasjöns smågäddor på 2,5Kg som normalt brukar vara huggvilliga har hållt sig borta.
            Jag säger bara fy fan för svensk sommar när den är som värst!
            Men det ser ljust ut i mitten av veckan då dom flaggat för bättre väder, då får det bli några göspass.

Kommentera

Otroligt segt fiske i juli runt halland! har varit många bompass, och ibland inte ens ett par snipor, helgens stora överraskning var en sutare i en sjö jag fiskat i sen barnsben som jag tog på brightbait ganska chockad i regnet, visste inte ens att det fanns i den sjön man får vara glad för det lilla tills hösten kommer och madamerna skall upp!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojje73 Visa inlägg
                Man kanske skulle plocka fram jerk prylarna och köra en sväng i vikarna då.

Kan för övrigt nämna att jag var på Cityfiske i Växjö en sväng idag, killen i kassan (jag glömmer alltid hans namn) sa att han hade haft grymt bra gösfiske veckan efter midsommar, men de 2 senaste veckorna har varit skit.
                Hej Jojje 73; Kan han heta Mattias Ekelund och bruka kallas "Tisse" eller något liknande? Han är en sjutusan till trollingfiskare och kan fånga allt som simmar!
                Hälsa honom från amatören i Bålsta och han lär dig säkert några nya, fångstgivande knep vid gös- och laxtrolling! Med "Tisse" i båten blir du aldrig utan gös. Tisses absoluta favorit är Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue i Gösens tecken!
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Jojje 73; Kan han heta Mattias Ekelund och bruka kallas "Tisse" eller något liknande? Han är en sjutusan till trollingfiskare och kan fånga allt som simmar!
                  Hälsa honom från amatören i Bålsta och han lär dig säkert några nya, fångstgivande knep vid gös- och laxtrolling! Med "Tisse" i båten blir du aldrig utan gös. Tisses absoluta favorit är Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue i Gösens tecken!
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  Ja eller e de Anders, om han har ett ordentligt jäkla hår på skallen, så e de han.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand
                    Ja just det ja Tisse menar jag.
                    Jodå man kan bli utan även med Tisse, han sa att han hade kört 2 bompass på senaste tiden.
                    Och ja, han har lärt mig en del knep.
                    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
                    Full fart spar tid
                    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

fisket har varit grymt dåligt, jag fiskar i lyen rymmen å hultasjön där både gös å abborefisket brukar vara grymt bra. Jag fiskar mest efter abborren och har märkt att iår är det skitdåligt, man får knappt nånting även om man är ute hela dan, vattenivån stiger å sjunker som fasen också pga av regleringen uppifrån rusken....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 105 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman