När vi åkte iväg idag så möttes vi av blixtar och dunder vilket kan innebära att det kan bli ett riktigt bra eller dåligt fiske. Väl framme så möttes vi av en kraftig vind så vi bestämde oss för att åka över till en lävik och kasta lite Buzzer, detta gjorde vi rätt i och kunde summera 5 st gäddor upp till 2,5 kg vid första stoppet. Efter att vi fiskat klart i första viken avtog vinden nästan helt och vi fiska av många vikar med Buzzrarna. Fanns där fisk tog dom nästan med en gång. Det blir mycket garv när man fiskar med ytgående spinnare och man missar en hel del fisk, men huggen är så fantastiskt roliga och underbara att man bara står i båten och njuter. Vi fick totalt 20 gäddor idag med toppar på 4,8 kg och 4,3 kg + och vi missade säkert ett 50 tal gäddor. Imorgon byter vi sjö och provar med samma teknik, dock skall jag byta ut jerkspöt mot ett spinnspö, missar nog inte lika många då...
Gäddbiten som man är...
Mer fiskerapporter finns på min hemsida, tar er gärna en titt och skriv en rad i gästboken...
/Bölla
Gäddbiten som man är...
Mer fiskerapporter finns på min hemsida, tar er gärna en titt och skriv en rad i gästboken...
/Bölla
Kommentera