280-380grm och inte ett grm mer du måste kalibrera din våg.Ska du väga så små fiskar krävs en 1kg eller 2kg super samson våg.Jämför Kulans sarv på 500grm och Robin P så lär du se en viss skillnad på din och deras fiskar.Hmm ska vi skapa debatt...undra nu vad dina sutare nu verkligen vägde, om du nu envisas med att säga att din våg är rätt kalibrerad.
Du vet i fiske världen är det farligt att uppge fel vikt,och det blir svårt att få tillbaka trovärdigheten.Väg fisken noga är ett tips till alla. Även om det svider när man nuddar dom magiska gränserna ,tex.jag själv har gått på några svidande fångster i år storfisk för färna 2400grm min vägde 2360grm men ett fint pb var det iallafall.
Du vet i fiske världen är det farligt att uppge fel vikt,och det blir svårt att få tillbaka trovärdigheten.Väg fisken noga är ett tips till alla. Även om det svider när man nuddar dom magiska gränserna ,tex.jag själv har gått på några svidande fångster i år storfisk för färna 2400grm min vägde 2360grm men ett fint pb var det iallafall.
Kommentera