Koppellos: Lite svårt att förklara, men om du är i ena änden av sjön och har Gudån i ryggen. Så åker du på HÖGER sida i några kilometer. Håll utkik efter ett berg någon har målat en krokodil på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken
Collapse
X
-
Oj, det var snabbt svarat. Vilket väderstreck?
Mot Farsta eller mer söderut eller österut?
Är det här nånstans på denna karta:
Ursprungligen postat av DanielLarsson Visa inläggKoppellos: Lite svårt att förklara, men om du är i ena änden av sjön och har Gudån i ryggen. Så åker du på HÖGER sida i några kilometer. Håll utkik efter ett berg någon har målat en krokodil på.
Kommentera
-
Ok. Tack!
Då vet jag. Jag hittar Gudöviken på eniro-kartan.
Ska bli spännande att testa fiska där.
Var ute med båten nu i torsdag 13 september.
För 1:a gången blev jag helt fisklös!
Inte ens en liten gädda.
Ändå var jag ute flera timmar.
Men, men. Skulle ju inte vara spännande om det alltid gick bra.
Annars har jag hört rykten om att de flesta gösar i år dragits
mellan Kaninholmen och badplatsen där mot Farsta.
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggKoppelios, följ kanten från Gudöviken. Först är det ett bad med sandstrand sedan en udde och därefter ser du ett annan bad med sandstrand. Innan badet är krokidilberget.
Kommentera
-
Martin dom är under den varma årstiden pelagiskt. Vi får dom stora under göspassen. Uffe klubban tog sin i år på över 10 kilo på ett göspass. Plutten har tagit många över 10 på gösrodd. Min grabb fick sin första 10 kilos på det sättet i Drevan.
Annars så står dom oftast under dem kallare perioden utspridda. Vinterstånds gäddor är ju lättast att ta på ismete. Fast jag tycker att det inte är nåt riktigt fiske. Är för lätt att fånga fisk på det sättet. Sen är det ju alltid nån som argumenterar emot och tycker att det är jättesvårt.
Efterleksgäddor är ju också rätt lätt att få stora. Men då är dom ju bra mycket lättare. Kör gösrodd över större djup så kommer större gäddor att nappa.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Blir ju knäckt när jag läser alla fiskehistorier.
Har bott vid Drevan sen i början av somras. Bor nästan vid Krokodilberget och har båten lite längre bort. Har varit ute ett par gånger men inte fått ett dugg. Några tusenbröder men inget större.
Var ute i ca 3 timmar igår vid Skogåssidan och jagade gädda men lyckades inte få upp någon. Gösgrynnan lät intressant.
Har nyss skaffat elmotor så äntligen kan jag åka iväg en bit istället för att ro längs stränderna och fiska.
Kommentera
-
Hej pg_atl .
Några gånger låter lite ........
Jag har nog gjort minst 20-30 repor under sommaren å visst har jag nollat några gånger med .
Bor du vid krokodilberget så e de ju nästan som att bo på "Gösgrynnan" .
Ja gädda har de varit dåligt med här med hela sommaren men några gösar har de blivit å några fina borrar med mellan 0,500-0,860 kg största gösen 1,6 kg .
Detta efter MÅNGA timmar på sjön å samtliga fiskar tagna precis när de blivit svarta natten . Nä fortsätt å kämpa de gjorde jag å sen släppte de .
Skitfiske på dig
ps! vet inte om du har sett denna men den kanske kan hjälpa lite iaf om du inte redan har den
mvh
Martin.S "Glad amatör"En riktig karl kan stå ut med att de luktar lite fisk
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar