kom ut till finbranten 22:30, bara efter 5 minuter satt första gösen fast, vågen landade på 4,7 kg. inte så tråkigt med tanke på att igår var första gången jag fiskade gös.. ja, ja. den här fisken hade inte fått ner jiggen långt i munnen så den gick fint att rädda, tog bara ett snabbt kort på den i ikeakassen. efter 10-15 minuter till så satt ännu en fisk, den här kändes större, fick mig en rätt fin fajt. vägning i kassen visade 5,5 minus 3hg, 5,2 kg!78 cm lång, den gick tyvärr inte att rädda, tog efter det och satt trekroken längre upp på jiggen sen minns jag inte så mycket, var lite blind i fisket, hade alla fall på en till i samma klass, men den släppte,sen några hugg. efter kanske 40 minuter puttade det till igen, nu satt den.. upp kommer en till likadan, tror det var samma fisk som vägde 4,7, nu hade den dock inte samma tur en fast.. ja, ja. är inte säker på att det var samma fisk, ska kolla på korten. slutade allafall fisket där klockan var runt 00:30, blev less. fick alla på röd super sandra, tacklad till sakta sjunkande. väder, temp... 9,4 grader i luften, 17,2 grader i vattnet, svag sydost vind, klar himmel, fullmåne senare. synd att man upptäckte det här fisket 2 dagar innan man åker till norrland, som inte har gös. klart speciellt fiske..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
mer fina gösar från kyrkviken
Collapse
X
-
Nyp dig i armen, formidabelt fiske, få gösfiskare förunnat att få vara med om detta.
Jätte grattis!
På gös tycker jag det är överflödigt med extra påsatt trekrok.....dem tar med ett snabbt sug och sedan tvärt stopp.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar