fiske i linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske i linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiske i linköping

tjenare jag e ganska ny inom fiske här i linköping söker nånstans att fiska med haspel efter gädda och aborre det enda jag har lite erfarnhet om :P
    nån som har nå tips om sjö? jag har tillgång till bil men ingen båt så gärna nånstans vart man kan stå och kasta

Finns en hel del sjöar här runt linköping, lilla/stora rängen, roxen, stångån osv.

Finns en hel del sjöar ner mot Björsäter/Åtvidaberg också. Går säkert hyra båt nånstans till någon av sjöarna, vet att det finns en sjö som heter Järsken ner mot åtvid man kan låna båt i. Ska tydligen vara rätt okey, annars finns ju Risebo, också mot åtvidaberg till, där planterar dom in ädelfisk, finns även sjöar med bara gädda,abborre osv.

Ska tillägga att jag har ingen anning om var man kan låna båt, förutom i Risebo då

Kommentera

risebo rockar !

Kommentera

Ursprungligen postat av toflan123 Visa inlägg
        risebo rockar !
        eller inte asg.
        orka fiska 1 kilos gäddor

Kommentera

Om du inte absolut måste ha en sjö så är Svartån inte fel som omväxling. Sök på "Kullersbro, Linköping" på Eniro kartor. Däromkring är det ganska lätt att parkera och komma intill ån.

Själv har jag fiskat en del från båt i Ärlången, men det borde gå att komma åt en del ställen någorlunda enkelt även om det är rätt så oländig terräng runt sjön.

Stångån i höjd med Hovetorps kraftstation (?) är också ett fint ställe. (Men ärligt talat har jag inte fått så mycket fisk där...)

Investera i "Gröna kartan" (hette den tidigare i alla fall) runt Linköping så hittar du många sjöar, kostar mindre än en omgång flätlina och ger förmodligen mer fisk...
          I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

Har båt i Ärlången, men ingen bil. Kanske går att styra upp något nån gång i framtiden

Kommentera

Ursprungligen postat av TIMPA Visa inlägg
              Finns en hel del sjöar här runt linköping, lilla/stora rängen, roxen, stångån osv.

Finns en hel del sjöar ner mot Björsäter/Åtvidaberg också. Går säkert hyra båt nånstans till någon av sjöarna, vet att det finns en sjö som heter Järsken ner mot åtvid man kan låna båt i. Ska tydligen vara rätt okey, annars finns ju Risebo, också mot åtvidaberg till, där planterar dom in ädelfisk, finns även sjöar med bara gädda,abborre osv.

Ska tillägga att jag har ingen anning om var man kan låna båt, förutom i Risebo då

Roxen´s FVO har numera en hemsida!.

Kommentera

Lyfter denna tråd igen: Är det någon som har erfarenheter ifrån Kullersbro (svartån) fiskekort där?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 110 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman