Var igår på (enligt mina mått sätt, som inte fiskar gädda så mycket) kul gäddfiske i en liten bonnsjö nära Svanskog. Vi fick på ett par timmar 13 gäddor med hyfsad medelvikt (6.0, 5.2, 4.9, 4.0, 3.9, och resten mellan 2 - 3.5 kilo). Alla utom en var utlekta, dom hade nog vägt betydligt mer annars, men dom var förvånansvärt fajtvilliga. Vi tappade en hel del också ibörjan innan skymningen då dom var med slöa.
Fråga till nån gäddexpert: hur länge håller gäddleken på, och hur lång tid efter leken är det "fiskeleldorado"?
Jag såg lekaktivitet morgonen för två veckor sedan då jag åkte till strömstad, och igår kväll var det fortfarande viss lekaktivitet. (leken kanske stannade upp när det kalla vädret kom?)
Fråga till nån gäddexpert: hur länge håller gäddleken på, och hur lång tid efter leken är det "fiskeleldorado"?
Jag såg lekaktivitet morgonen för två veckor sedan då jag åkte till strömstad, och igår kväll var det fortfarande viss lekaktivitet. (leken kanske stannade upp när det kalla vädret kom?)