Irreterande fiske efter gäddda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irreterande fiske efter gäddda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pigge Visa inlägg
    jag var ute förrförra helgen utanför åkersbergatrakten och fick ingenting på "vettiga" färger och gick över till Buster Jerk "nemo" och den levererade riktigt fint.. i antal i alla fall, 5 kg och nedåt. Sedan fick jag en 6 kilos på en orange "abu spinnare" också, så för mig funkade i alla fall skrikigt även fast vattnet var klart och kallt, dom flesta gäddorna togs på 0,5 - 1,5 meters djup...

Hej Pigge; Ingen regel utan undantag! Havsöringsfiskarna fiskar ju med färgstarka beten som rödsvarta öringdrag i vinterkallt vatten. Havsöringen är definitivt inte präglad på röd mat, men den har ju bara ett sätt att undersöka något som lockar eller retar. Det är att ta sig en tugga!
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

Gå in på CWCAB.com sen jerkbaits sen pig sen färger där hittar du massor olika. Jag kör mest med black ghost, chartreuse bandit, natural perch, walleye, fire tiger, orange belly perch, pike, parrot-papegoj samt roach-skitmörten. Beroende på siktdjupet i vattnet. Jag kör mest med sexan men om inget annat fungerar slänger jag på sjuan! Skit fiske!
      Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

såg många skrev om popper och jerks och jag har nyss tagit upp mitt gammla intresse fiske men aldrig fiskat med sånna är det nån speciel teknik eller nå?
        gammaldags fiskare äger bara spinners och skeddrag :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Rilla Visa inlägg
          såg många skrev om popper och jerks och jag har nyss tagit upp mitt gammla intresse fiske men aldrig fiskat med sånna är det nån speciel teknik eller nå?
          gammaldags fiskare äger bara spinners och skeddrag :P
          Jerk => Kolla filmen Gäddfeber => http://www.cwcab.com/gaddf.htm
          Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Popper=fiske i ytan med specialwobbler, Jerk=wobbler utan sked.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

nån som kan sänka en popper till mig?

Kommentera

Ursprungligen postat av slize Visa inlägg
                När ni ändå snackar om det, vilken färg ska man ha på pigen?
                En färg som jämt funkar otroligt bra när det är klarblå himmel är "Night Shiner", den har alltid levererat under dessa dagar. Jag hade även en bomber som jag fiskade med haspel i dessa färger och gäddorna verkar hugga bra på den också så det är verkligen en färg jag kan rekommendera. Färgkombinationen mellan orange/svart och silver tycker jag funkar i både klart, mulet och natthimmel så det är för mig en klar favorit, värt att testa.

Kommentera

Ursprungligen postat av wiggen83 Visa inlägg
                  I fem dagar i rad så har jag vart och fiskat efter gädda på samma ställe, mellan 4-9 h per dag. Hela tiden har det vart gäddor som jagar mört, och jag talar inte om EN gädda, snarare tio. Jag har sett dom hugga mört i luften efter att dom desperat försökt att undkomma dessa dödsmaskiner. Men det till trots så har jag inte lyckats få en enda att hugga.!(?) Jag har testat spinnare, skeddrag, jerk, vobbler, botten mete, mete med levande agn (mört).
                  Jag kan inte förstå hur jag har lyckats undvika att få nån fisk!?? Nån som kan komma med nåt bra förslag eller alternativt iallafall en förklaring!?

MvH /

En envis rackare som nästan gett upp.

"Det finns inga dåliga tider för fiske, bara fiskar som inte förstår bättre!"

Hum! Jag tycker du ska köra med död mört på frilina. Använd 2 mindre trekrokar, en sätter du i munnen och en i ryggen, så att den går rakt i vattnet. Sedan är det bara kasta ut o rycka in den som en skadad mört

Det kan inte gäddan motstå använd dock inte för stor mört till dina redskap :9

Lycka till

Kommentera

Shallow

Jag vill gärna rekomendera en big bandit - Shallow som är ett ytgående drag från cwc det blir ett kanon fiske när gäddorna nästan flyger upp ur vattnet
                    //Kentha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 113 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman