Kajak premiär - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajak premiär

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kajak premiär

    Tänkte det var dags att damma av kajaken när det ändå var så fint väder. Mina sjöar norr om stan har forfarande lite is så jag slog till på Hjälmaren. Första gången förutom när jag fiskat i svartån. Tog bilen bort till stor Hjälmaren, la i kajaken och trampade ut. Riktigt fint väder, lätt bris men solen värmde skönt. Ganska snart drog jag en liten abborre på en ny liten jigg från Berkley. En stund senare klev en gädda på, på en vobbler denna gång. Mot eftermiddag dog vinden ut och det blev nästan lite sommar känsla. Efter ett stenhårt hugg så hade jag fullbordat uppdraget med en fin liten gös.

    En gädda till fick jag samt att jag tappa en riktigt fin gös. Kan bli fler gånger på Hjälmaren!
    Bifogade filer

  • #2
    Härligt! Har haft lite annat för mig den senaste veckan (Mallis med dottern), men räknar med premiär nästa vecka. Är riktigt taggad och har bl a uppgraderat med ett nytt ekolod som jag är otroligt nyfiken på att prova.

    Kommentera


    • #3
      Snyggt med en hattrick på premiären!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
        Tänkte det var dags att damma av kajaken när det ändå var så fint väder. Mina sjöar norr om stan har forfarande lite is så jag slog till på Hjälmaren. Första gången förutom när jag fiskat i svartån. Tog bilen bort till stor Hjälmaren, la i kajaken och trampade ut. Riktigt fint väder, lätt bris men solen värmde skönt. Ganska snart drog jag en liten abborre på en ny liten jigg från Berkley. En stund senare klev en gädda på, på en vobbler denna gång. Mot eftermiddag dog vinden ut och det blev nästan lite sommar känsla. Efter ett stenhårt hugg så hade jag fullbordat uppdraget med en fin liten gös.

        En gädda till fick jag samt att jag tappa en riktigt fin gös. Kan bli fler gånger på Hjälmaren!
        Härligt, fiska från kajak är grymt nära vattnet, fin känsla.
        Måste ut med min Julakajak snart... innan den rostar

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 656 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
        60 svar
        12 404 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Honk
        av Honk
         
        Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
        15 svar
        1 428 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg MathiasJK  
        Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
        12 svar
        1 352 visningar
        8 gillar
        Senaste inlägg lakefryken  
        Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
        1 svar
        221 visningar
        8 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Arbetar...
        X