Hybris ledde till Dumstrut på. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hybris ledde till Dumstrut på.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hybris ledde till Dumstrut på.

    I söndags va polarn o jag på Skånes NV kust för öringjakt. Första lokalen gav en handfull firrar ingen nådde mått. Vi bytte lokal och efter några kast fick jag ett brötarnapp. Kände direkt att det var en större fisk. Efter rusningar o skutt så började jag backa. Polarn frågade om han skulle komma o håva den , det var då jag hörde munnen säga : det skall nog ordna sig. Fanns en musselbank 50 m in som jag tänkte stranda den på. Märkte dock att det var väldigt grunt innan banken vilket gjorde att det blev väldigt stökigt. Fisken hoppade ur ett par ggr trots att det bara var 10-15cm djup. Hade lång lina men det var fel beslut till sist snodde fisken tafslinan runt en blåstångsbukett och fisken drog. Dumstrut på , polarn hade inte behövt påminna mig om att han gav ett erbjudande. Upp mot 3 pannor uppskattade jag den till. Fick en tröst 45a .
    Klantigt skött av mig men jag fick en härlig fajt och den simmar kvar .
    Idag tisdag gjordes nya försök , polarn jobbar så jag hade lekparken för mig själv.
    Lokal 1 gav en besa på dryga 50 , skicket var så illa så jag funderade på o ringa 1177.
    Bytte lokal inget hände flyttade mig 75-100 m och fick 6 fiskar varav en på 50 och en på 52 .
    Solens påverkan och lite högre vattentemp gjorde att fisken va väldigt aggressiv o pigg.
    Peter b

  • #2
    Alltid härligt och läsa dina rapporter!

    Kommentera


    • #3
      Kört 2 dar på raken utmed NV Skånes kust. Gårdagen blev en besvikelse, efter att ha dängt åt alla möjliga håll på lokal 1 utan ett känn ( trots att det kändes kanon - klassiker ) så var det dags o byta jaktmarker.
      Hann ut o göra några kast och ha en enveten följare 3 kast i rad utan att den bet sig fast , karies ?
      Sen blev det " plattvatten " och jag kände mig besegrad. Hittade en junis men borde åkt hem , tror att pannbenet är för tjockt.
      Åkte ner lite senare idag mer vind fr V-NV och riktigt lågt vatten men det steg rejält under dan.
      Det blev 5 upp , 4 blanka småttingar och en rehabbesa på 52-54. Flera öringar på och flera stötar. Ganska skvalpigt vilket störde .
      " Kompledigt " lör- sön ( tror jag ).
      En vecka kvar till premiären på hemmaplan - gött .
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        En vecka kvar till premiären på hemmaplan - gött .
        Peter b
        Har du nån het lokal på promenadavstånd?

        Kommentera


        • #5
          Bra fråga , läser man mina rapporter så lutar det år gräset är alltid ..........
          Har en ( flera ) som är inom 2km från lägenheten. Vindriktning o styrka styr. Kanske får köra en halvtimmas runda innan - detox.
          Instituten säger ostlig just nu , ingen favvo men det skiter öringen i .
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 656 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
          60 svar
          12 404 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Honk
          av Honk
           
          Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
          15 svar
          1 428 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
          12 svar
          1 352 visningar
          8 gillar
          Senaste inlägg lakefryken  
          Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
          1 svar
          221 visningar
          8 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Arbetar...
          X