Ismete är nytt för mig. Köpte på mig 6 spön, haft 2 blank pass hittills så inget självförtroende…
Tog en ganska djup klar sjö där jag brukar fiska med kajaken. Finns en udde där det året runt står fisk, även tagit 2 enkilos borrar från land precis där. Ut med mitt enda ismetespö idag då jag som sagt bara hade en mört. Borra några hål för att pimpla borre. Såg på ekolodet att de stod och tryckte på botten. Vid lunchen fällde såklart ismetet. Upp kom en typ 3 kilos gädda min första någonsin på ismete. Den hade en dk5 i munnen som jag kunde befria den ifrån. Ändå lite märkligt att jag fick den, noll fisketryck i denna sjö. Nu hade jag ingen mört längre, men lyckade pimpla upp en lagom stor borre, som fick bli nytt bete. Fick faktiskt en hyfsad abborre till, men solen gick ner så det blev dags att plocka ihop. På väg fram mot spöt fällde det igen. Denna gång en liten bättre fisk. Upp kom en typ plus 5 kilo 90 fisk.
Kul att jag fick fisk idag på ismetet. Ismete känns ändå rätt kul och troligen går det att få rätt stora fiskar om jag åker till rätt sjöar. Går ju inte upp mot spinnfiske men ändå rätt härligt att sitta på isen när det är fint väder!
Kommentera