Gjorde ett kvällspass i torsdags. Rejäla vindbyar och skurar under dan men fram mot kvällen så hade vinden klingat av och va frånlandsvind ( O). Vandrade på stranden där 45000 solat o badat några dar tidigare. Gjorde ett släng innan jag gick i och en mindre öring tog. Kastet efter högg en bättre öringen precis under mått , fina lekprickar. Det blev 2 småttisar till plus några hugg. Tänk så många gånger vi glömmer av att göra några kast innan vi kladdar ut.
Det va bra fart på nappandet första 45 min , då var det kontakt på varje kast. Det blev 5 snabba makrillar och 5 el 6 öringar samt fjärsing. Vinden vred o ökade och fjärsingar tog över alltmer.
Kul kväll lite oväntat att öringen gick så nära med tanke på hur varmt vattnet är.
Nu laddar vi för nästa veckas 3dagars turné på sydkusten .
Peter b
Det va bra fart på nappandet första 45 min , då var det kontakt på varje kast. Det blev 5 snabba makrillar och 5 el 6 öringar samt fjärsing. Vinden vred o ökade och fjärsingar tog över alltmer.
Kul kväll lite oväntat att öringen gick så nära med tanke på hur varmt vattnet är.
Nu laddar vi för nästa veckas 3dagars turné på sydkusten .
Peter b
Kommentera