Ursprungligen postat av Robbansjogren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra fart på Gösen idag
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
Nej ok, ja den var ju rätt stor.
Slänger in en bild på hur djupet ser ut längs kanten jag fiskar, en brant ifrån kanten och sedan nästan helt platt botten som håller 5m och i princip ingen struktur alls. Är väldigt nyfiken på vad som finns därute som gös verkar trivas vid.
Tänker mycket på sånna saker när jag fiskar, varför dem håller till just där osv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Robbansjogren Visa inlägg
Jaa det är den, så stor och endå kan man knappt fiska ifrån land någonstans! Men gösen tycker ju om grumligare vatten och det känns som om man inte är helt fel ute om man upplever fisket bättre när blåsten rört om lite och gjort vattnet mycket mörkare.
Slänger in en bild på hur djupet ser ut längs kanten jag fiskar, en brant ifrån kanten och sedan nästan helt platt botten som håller 5m och i princip ingen struktur alls. Är väldigt nyfiken på vad som finns därute som gös verkar trivas vid.
Tänker mycket på sånna saker när jag fiskar, varför dem håller till just där osv.
Men jag har ingen aning.
Jag fiskar bara gös i en stor sjö, då är det stengrynnor och branter från båt som gäller. Men gösen är ju ganska allsidig. Går in på grunt vatten, simmar i åar osv.
Spännande i alla fall!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
- Gillar 1
Kommentera
-
Blev inspirerad av tråden och stack iväg typ kl 20 till en sjö norr om Uppsala. Ingen gös där men fick tre borrar och tappade lika många under de knappa två timmar jag körde, lite kul iaf!
Tyvärr är sjön, som jag aldrig fiskat förr, ungefär lika tillgänglig som Ätraforsdammen eller Ekoln i norra Mälaren, tomter, bad, vass eller annan växtlighet i princip längs hela strandlinjen...
Har iofs bra båt på trailer men det är en hel apparat att dra igång känner jag ibland när jag bara vill "kasta av mig" en liten stund...
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggBlev inspirerad av tråden och stack iväg typ kl 20 till en sjö norr om Uppsala. Ingen gös där men fick tre borrar och tappade lika många under de knappa två timmar jag körde, lite kul iaf!
Tyvärr är sjön, som jag aldrig fiskat förr, ungefär lika tillgänglig som Ätraforsdammen eller Ekoln i norra Mälaren, tomter, bad, vass eller annan växtlighet i princip längs hela strandlinjen...
Har iofs bra båt på trailer men det är en hel apparat att dra igång känner jag ibland när jag bara vill "kasta av mig" en liten stund...
Ja jag känner igen detdär, Ätraforsdammen är den sjö jag åker till när jag verkligen inte orkar dra igång med att fixa båt, batteri och elmotor! Då passar den perfekt
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mdb1 Visa inläggHar du provat spinnfiske strax nedströms kraftverket?
Kommentera
-
Men noterade faktiskt en viktig detalj som jag tror förklarar varför det gick så bra, Nämligen att vattnet i dammen stod mycket högre nu än för en vecka sedan och att vattnet var riktigt grumligt pga hård vind dessa dagar. Mina tidigare turer har vattnet stått bra mycket lägre och vattnet har varit väldigt klart. techzpod.com mobdro app
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar