Vi var på plats innan gryningen. Så vi behövde inte jäkta ut i vattnet för o ta bästa platsen. Nästan samma förutsättningar som under dunderfisket för 2 där sen. Vinden ngt mer åt SV sist S men högt vatten - klart. Det tog tid innan vi hade första kontakt, Polarn fick en liten och strax därefter fick jag 3 snabba o tappade en. Tyvärr ökade vinden vilket i och för sig inte va ett problem men det drog in en hel del ålagräs. Vi bytte lokal men där var det helt fiskbart. Nästa lokal gav en 45a på läsidan men på vindsidan var det vegetariskt , trots det 4a kontakter men bara junisar.
Sista lokalen kändes het och fisk fanns helt nära ett stenrev. Jag fick 2 små och polarn en mindre men oxå en som gjorde att han blev av med årets " oskuld " , fin fisk på cirka 52 som han satte. Hemfärd efter 6h gnuggade. Känns som paus nån dag.
Peter b
Sista lokalen kändes het och fisk fanns helt nära ett stenrev. Jag fick 2 små och polarn en mindre men oxå en som gjorde att han blev av med årets " oskuld " , fin fisk på cirka 52 som han satte. Hemfärd efter 6h gnuggade. Känns som paus nån dag.
Peter b
Kommentera