Stendörren 030530 En sann berättelse om livet, fiskeguden och universums orättvisa... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stendörren 030530 En sann berättelse om livet, fiskeguden och universums orättvisa...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stendörren 030530 En sann berättelse om livet, fiskeguden och universums orättvisa...

Jag och Grandstoff for iväg glada som aldrig förr med diverse nyheter från jakt- och fiskemässan. Vi försvann ut över hängbroarna och sen tog det inte lång tid innan dragen ven i luften. Sen var det bara att vänta på fisken... och som vi väntade... stendött var ordet!

Vi förflyttade oss lite men det spelade ingen roll. Den store fiskguden spelade oss ett djävulskt spratt, och värre skulle det bli... Efter ytterligare en stund så fick vi besök av min gravida syrra och hennes kille. De hade inte med sig några fiskegrejer (då de aldrig fiskar) så de fick låna mitt splitternya Instant fisherman (tm) ni vet det från TV shop. Farsan faller stenhårt för alla reklamer så han hade köpt tre stycken och jag fick ett... Syrran fick låna det ännu i lasten och plasten liggande spöt och snål som jag var så satte jag inte ens på en tafs utan tog bara ett gammalt beteslås och en grodjigg med oranget huvud som hon fick fiska med.

Syrran har ingen aning om hur man kastar så jag visade henne snabbt den grundläggande principen och som den duktige elev hon var så lyssande hon inte ett skvatt

Hon ställde sig mellan mig och Grandstoff (8-10 meter ifrån varandra) och tog i för kung och fosterland. Grodjiggen landar en halv meter framför fötterna på Grandstoff (dock i vattnet bör tilläggas). Kast nummer två ser jag aldrig, men jag hör syrran skrika att Grandstoff ska se upp samt att jag ser i ögonvrån att han hoppar undan smidigt som en för tungt lastad Volvo Amazon utan stötdämpare. Syrran skrattar lite försiktigt medans vi andra förflyttar oss till ett mer säkert avstånd med ursäkten att "det är bättre utsikt därifrån". Syrrans tredje kast går spikrakt framåt ut i vattnet! Dock kommer hon inte längre än 5-6 meter då kastet också var spikrakt uppåt... Glad över att bemästrat den svåra fiskekonsten vevar hon in. Sen händer det ofattbara. Syrran skriker så att måsarna började skita i regnbågens alla färger. "Det är nåt på kroken, det är nåt på kroken"! Välkommen till bottennappets grymma värld tänker jag, men så ser jag en vacker silverfigur i vattnet. FISK! Syrran skriker som hon skulle föda där på stubinen. Det är en fin gädda som har slukat grodjiggen 3 meter från land...

Aldrig förr har väl en fiskare varit så lycklig/stolt/allmänt skrytsam. Helt plötsligt skulle hon delge oss andra amatörfiskare hur vilket drag som var det som gällde för dagen (grodjiggen rekommenderades starkt) och vart de adnra stora fiskarna antagligen fanns... Vi visste vad det egentligen handlade om... NYBÖRJARTUR!!!

Senast ändrad av Stillborn; 2003-06-01, 21:34.
    You don't get to be the best with luck. What you get with luck is good parking...

haha så jäkla bra =)

><(((*>

Kommentera

Hahaha! As skön story det där... kunde inte hålla mig för skratt!
      Livet är inte alltid rättvist... va vägde gäddan då?

Kommentera

En kille i min fiskeklubb hade skaffat sig ett sånt där, verkar ju vara rena skämtet! det är ju max 4 fot långt och bara konstigt och skriker "leksak" så högt det bara går! förvås över att någon faktiskt lyckades landa en fisk på det...

Kommentera

Så sant, så sant..

Kommentera

gäddjäv... den vackra gäddan vägde dryga 3 kilo
            You don't get to be the best with luck. What you get with luck is good parking...

Kommentera

3 kg.. inte illa pinkat, du får gratta syster din då!?

Kommentera

En sagolik berättelse, högsta betyg.

Det här är precis vad fiske handlar om, hoppas att hon följer med och visar er hur man fiskar fler gånger.
                sigpic

Kommentera

Kanske bör tilläggas att vi envist stod kvar i samma område och kastade i ca 4 timmer efter detta. Inte ett enda hugg... Strävt!

Numera ingår ett lösskägg i min fiskepackning...
                  http://vassrycket.blogspot.com/

Kommentera

va fasen.. stod ni kvar i 4 timmar utan napp? att ni inte lessnar... varför inte byta ställe efter en timme iaf..!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 105 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman