Gädda 29 & 30/5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda 29 & 30/5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda 29 & 30/5

Var ute på landstället igår och idag, fiskade såklart
    Fick 6 st snipor på 0.5-1.5 kg, de flesta på en mepps 4 med en stor hembunden påskfjädersvans, en på bomber 15A och en på en Hemtacklad shadjiggspinnare (var bara tvungen att prova )
    Lyckades också få en lite större på 3.5 på den stora spinnaren, var askul på de lätta haspelgrejorna, tog ett bra tag innan den ville upp från botten, hade bara 0.13 PP
    Dag två gick det sämre, men fick en gädda på 3 kg på bomber 16A på de lite tyngre grejorna

Hade såklart glömt film till kameran hemma, så inga bilder blev det

Vart ligger ditt landställe?Måste vart rätt klu på UL!
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Det va inte riktigt UL.... men lätt iaf jag provade UL andra dagen, men tappade två st, så jag bytte till tyngre grejorna, och då satt 3 kilosen där... första kastet Mitt landställe ligger på Arholma i norra sthlm skärgård

Kommentera

Originally posted by Foppa
        Mitt landställe ligger på Arholma i norra sthlm skärgård.
        Är det mycket sportfiskare ute där på senhöst och vårar eller får man vara hyfsat ifred?

//K
        BJ@

Kommentera

Det är inte särskilt mycket någon tid på året, och de flesta som fiskar är rätt oseriösa, åker ut med morfar eller nått....

Kommentera

Jag tänkte mest på om du brukar se en massa styrpulpetare fyllda med färggranna overaller senhöst och vår, fast du kanske är där mest på somrarna?

//K
            BJ@

Kommentera

Jag är där mest hela året, har aldrig sett en flytoverall där, bortsett från i påskas, då ett gäng bottenmetede sik i en vik, men det var knappast en guidad tur, utrustningen såg lite blandad ut....
              Öring verkar det vara rätt ont om (antar att du menar att nissarna i overaller fiskar efter det) har hört om någon som tagits, en polares kusin som knappt hade fiskat förut åkte ut med farsan och fiskade med sitt nyinköpta shellspö och drog en blank öring på 4kg!
              de ringde upp mig och sa att de hade fått en lax, och ville låna min våg...
              Med lite tur kan man faktiskt få lax, nästan vanligare än öring, men det är rymlingar..... har själv aldrig fått en

Kommentera

Tänkte rent allmänt om fisketrycket är hårt. Är det inte det är det ju alltid intressant att veta

//K
                BJ@

Kommentera

Det ligger nät ute lite då och då.. och de som kastar har aldrig hört talas om C&R... det är knappast över medelbra att fiska där, men funkar i brist på annat... det jag är mest besviken över är att det finns så få större abborrar, de som lägger nät kanske får någon kilosborre per säsong.... men om du kommer förbi så kan du knacka på i det vita huset längst inne i österhamsviken =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                  6 svar
                  2 110 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman