Likt en alkis så blev suget för svårt på morronen. Det fläktade en aning så Trumpen hade haft svårt för att få luggen på plats. Alla väderinstitut var rörande överens om att det skulle blåsa galet mycket och i byarna var det stormvindar. Förstod att det skulle va uteslutet på sydkusten så det fick bli en norröver på Österlensidan. Landade vid Vik men där var redan 6-7 andra dårar. Så jag rullade söderut mot Baskemölla. Bra vatten - högt ingen skit och i det närmaste klart. Fiskade söder om hamnen men inga kontakter. En kille gjorde sin första dag som öringfiskare , jag berömde klarar du detta så klarar du allt. Hoppas han inte sålt grejerna , han va inte kvar när jag kom till bilen .
Gick norr om fredningsområdet och mötte en trevlig fyr som fått en mindre och haft på en som inte höll mått. Blev lite motiverad " men det gick över " . 5-6 man fanns på plats men ytan tål många fiskare och här var det lite lugnare med vinden och det kändes klart möjligt. Tyvärr ingen fisk inne folk körde fluga , dobb o plåtbit men det gick precis lika bra för hela gänget. Vid 14 var jag sönderblåst och pallade inte byta lokal-
Polarn hämtar i morron 7.00 - gäller o sova 5 kvart i timmen.
Peter b
Gick norr om fredningsområdet och mötte en trevlig fyr som fått en mindre och haft på en som inte höll mått. Blev lite motiverad " men det gick över " . 5-6 man fanns på plats men ytan tål många fiskare och här var det lite lugnare med vinden och det kändes klart möjligt. Tyvärr ingen fisk inne folk körde fluga , dobb o plåtbit men det gick precis lika bra för hela gänget. Vid 14 var jag sönderblåst och pallade inte byta lokal-
Polarn hämtar i morron 7.00 - gäller o sova 5 kvart i timmen.
Peter b
Kommentera