Österlenöringar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Österlenöringar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

0:an spräckt

Idag hamnade jag rätt. Fin vind från sydost på fm. Det var heldött fram till halv tolv, sen fick jag 4 blänkare och en raga på en timme. Tappade dessutom tre fiskar. Sen vände vinden till väst och det blev stendött. Allt på ett rev S om Stens huvud.

Skitfiske
    [FONT=Verdana]Videkal[/FONT]

Kommentera

Gött och höra! fan man blir ju inte mindre sugen. Till helgen dansar vi uppehållsväderochmåttligavindar-dansen...
      go fish

Kommentera

Bom igen

I söndags var vi nere vid kusten igen. Såg ett par ragor hoppa och återigen en SÄL vid Vik! Igår hade Barracuda-Sven på två blänkare under måttet, så de finns där...

Skitfiske!
        [FONT=Verdana]Videkal[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Videkal Visa inlägg
          I söndags var vi nere vid kusten igen. Såg ett par ragor hoppa och återigen en SÄL vid Vik! Igår hade Barracuda-Sven på två blänkare under måttet, så de finns där...

Skitfiske!
          Den sälen måste jag ha missat...men åkte därifrån vid 12. Tog en raga å en blänkare under måttet vid 10-tiden. Åkte vidare till Kivik å tog två till, båda blanka men endast en över måttet. Blir nog en tur till helgen igen om vinden ligger rätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
            Den sälen måste jag ha missat...men åkte därifrån vid 12. Tog en raga å en blänkare under måttet vid 10-tiden. Åkte vidare till Kivik å tog två till, båda blanka men endast en över måttet. Blir nog en tur till helgen igen om vinden ligger rätt.
            Tjena var exakt ligger vik ? Har blänkarna kommit igång än ? / majk

Kommentera

Ursprungligen postat av dajkel Visa inlägg
              Tjena var exakt ligger vik ? Har blänkarna kommit igång än ? / majk
              Ca. 1mil norr om Simrishamn

Kommentera

Ursprungligen postat av Big Pike Visa inlägg
                Ca. 1mil norr om Simrishamn
                Okaj Nån som har dratt hyffsat nu på siståne ? Tänkte ner i helgen o prova!

Kommentera

Nu har vi varit igång igen... Jag och två polare drog ner till österlentrakten i söndags och vilket fiske.. Resultatet blev 5st och ingen under 2,5kg. Alla tog på fluga, helt underbart. Fick även se den största havsöring jag nånsin sett. Lyckan varade dock bara en halvtimme då vi inte hade håven med ut just då. Den gick fast i tången två gånger varav tafsen gick av den andra. När den small av kunde vi stå och titta på den ovanifrån, men man var ju inte så sugen på att bada då det kunde förstöra resten av dagen.. men det skulle man kanske ha gjort då vi uppskattade vikten till runt 6-7kg och den var blank!!!
                  Något att diskutera här kan ju vara varför öringarna går så långt in redan nu? Beror det uteslutande på vattentemperaturen?
                  I alla fall, ut och fiska!
                  go fish

Kommentera

Ursprungligen postat av hjösen Visa inlägg
                    Nu har vi varit igång igen... Jag och två polare drog ner till österlentrakten i söndags och vilket fiske.. Resultatet blev 5st och ingen under 2,5kg. Alla tog på fluga, helt underbart. Fick även se den största havsöring jag nånsin sett. Lyckan varade dock bara en halvtimme då vi inte hade håven med ut just då. Den gick fast i tången två gånger varav tafsen gick av den andra. När den small av kunde vi stå och titta på den ovanifrån, men man var ju inte så sugen på att bada då det kunde förstöra resten av dagen.. men det skulle man kanske ha gjort då vi uppskattade vikten till runt 6-7kg och den var blank!!!
                    Något att diskutera här kan ju vara varför öringarna går så långt in redan nu? Beror det uteslutande på vattentemperaturen?
                    I alla fall, ut och fiska!
                    OKaj låter ju fint ! var för nånstans fiskade ni ?
                    Va körde ni för flugor .. räkimitationer eller ? / majk

Kommentera

någonstans mellan ystad och kivik... Uteslutande räkimitationer. Provade en som kallades för "tussen"? I alla fall funkade den bäst. små brun/gråa fula saker. Helt fantastiskt att fisken går så långt in redan. Man blir som barn på nytt! Men se upp, de tar mkt försiktigt...
                      go fish

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman