Var ute sväng på kusten i trakterna runt Ystad idag. Ganska blåsigt o grumligt vatten gjorde det svårfiskat. Dessutom var det ganska strömt, strömmen gick utåt, så min egen, personliga teori är att fisken är längre från land än vanligt. Dock blev det en mindre blänkare på 30- 35 cm som högg, så fisken finns där. Tror iofs att det krävs en vindkantring för att det ska bli riktigt hett på kusten igen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Österlenöringar
Collapse
X
-
Var i skillinge igår och hade alla tiders fiske. En blänkare på 2.5 i andra kastet och en raga på 4 i tredje.... sen dröjde det ett tag till nästa känning som var ytterligare en blänkare som dock gjorde tyska hoppet i pik och försvann. Några danskar fick nys om detta och när de anslöt till revet så såg jag totalt 8 fiskar. En såg jag ta inne på 1m! det gillar man....go fish
Kommentera
-
-
Kul kul att du hittat hit...
I helgen kör jag mina första pass... får hoppas det börjar lika bra som förra året. 6,3 på första turen
Kommentera
-
javisst! i helgen skulle det bli mer normala vindar. Men man önskar att alla dagar vore som igår. Jag kanske sticker ut i helgen med, men det beror på hur jag ligger till med tentaplugget
Var ska du? Det såg ut som om det skulle hålla sig till väst-nordväst i helgen.go fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hjösenjavisst! i helgen skulle det bli mer normala vindar. Men man önskar att alla dagar vore som igår. Jag kanske sticker ut i helgen med, men det beror på hur jag ligger till med tentaplugget
Var ska du? Det såg ut som om det skulle hålla sig till väst-nordväst i helgen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hjösendet blev inget vidare idag. det är ju full stormstyrka.. men berätta gärna hur ni lyckas, så ska jag göra detsamma! detta forum är helt nytt för mig, kul grej att hålla kontakten med andra öringidioter!
om det mojnar sydkusten i morgon, men blåser det på så får man testa ostkusten igen. Livet börjar ju nu...
Ledsen for bristen pa a,a och o , men inbrottstjuvar stal min dator! !
Han precis ut for att se deras bil dra ivag i med gasen i botten! Fan! Skulle man varit dar nan minut innan!Senast ändrad av theoneandonly; 2007-01-05, 08:17.Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av theoneandonlySKa du halla kontakten med andra oring idioter sa ar ju www.henric.nu eller kustfiskedagboken annu battre faktiskt! Men behall fiskesnack ocksa (saklart)
Ledsen for bristen pa a,a och o , men inbrottstjuvar stal min dator! !
Han precis ut for att se deras bil dra ivag i med gasen i botten! Fan! Skulle man varit dar nan minut innan!
Surt... men du, kanske tur att du inte fick tag på dem, kan lätt bli pangpang åt andra hållet.._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar