Isfiskerapporter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiskerapporter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isfiskerapporter?

Skulle va kul att höra lite rapporter från isfiske. Inte sett så mång här än, finns ju fiskbar is i typ halva landet iaf.

Jag + syrrans kille var ute idag 29/12. Fick 14 st + 1 fin borre. Istjocklek = 10-12 cm. Tyvärr var det uteslutande små men vi tappade 2 som iaf var i 5 kg klassen.

Bor i Borlänge som ligger i Dalarna (för den som inte vet .. )

oj det va som tusan va tjock is ni har.. här har isen börjat komma lite grann.. men det ska bli mildare nu igen

Halva Sverige har Inte is än

EDIT: Eller det kanske kan va så i alla fall.. Man glömmer så lätt bort Norrland
    Senast ändrad av Cobben; 2006-12-30, 00:48.

Kommentera

gaah jag vill med ha is.

Kommentera

Har själv varit ute och pimplat Abborre ett par gånger,

Kommentera

själv så har jag vart ute en 6-7 gånger iår. först i början av novenber men sen försvan isen och nu har det äntligen lagt sig igen resultatet har inte vart så lyssande men en av gånger drog jag och polarn min runt 17 kg abborre på ett par timmar. några gäddor har det också blivit men ingen stor än runt 4,5 var den största. isen är runt 7-20 cm beroende på vatten men vissa större sjöar och havsvikar har inte lagt sig än heller.

Kommentera

var ut igår och fick ett par små, idag gick det bättre.
            3.0
            4.3
            4.6
            6.66

Jävligt kul

http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Hade en grym fisketur i veckan =) nytt Pb på gädda för både mig o en av mina vänner . Innan kl 10 på förmiddagen hade vi fått ett tiotal gäddor, (blev 30 innan dagen var slut) Min största låg då på 9,24kg o min vän hade fått en på 10 o en på lite drygt 11 =) man kan ju inte klaga på en sån fiske dag =)

Kommentera

Lillen det låter ju som en grymt härlig dag.
                Jag och polarn var ute i torsdag vid en liten sjö, vi var helt säkra på att det skulle vara is men när vi kom ut så var sjön helt öppen då 'hade vi åkt i 30 minuter i onödan.
                Så vi drog hem och bestämde oss för att ta fredagn till en annan sjö som vi verkligen var helt säkra på skulle ha is. Så fick det bli och när i kom ditt så var isen mycket tun inne i kanterna så vi fick hoppa ut och det knacka inte lite. men blöta lyckades vi holla oss ifrån.
                Det var soligt och isen var mellan 3-10 cm där vi gick så det var helt okej. Men fram på dagen börja det spricka i isen och då menar jag grova sprickor så det var lite klurigt att ta sig över dessa. Men vi kom hem och fisket var ju inte det bäst, vi fick 3 gäddor en på kilot och dom andra under kilot. :P
                Men jag ser det positvit det var jhu bättre än premiären när vi gick bom 2 veckro innan detta pass.
                Just nu när jag skriver detta så är det 8 + och skulle knappast tro att det går att ta sig ut på isen just nu asså.

Det är väll bara att vänta på vår och sommar fiske för någe mer isfiske kan bli svårt om vädret fortsätter så här.
                Får vänta på öppet vatten istället och värme.
                ><))))> ETT GOTT FISKE FÖRLÄNGER LIVET <((((><

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 113 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman