Gäddmete i dammen [2003-05-22] - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete i dammen [2003-05-22]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddmete i dammen [2003-05-22]

Efter jag bytt ut mitt trasiga Ron Thompson Steelhead mot ett ABU Pro 2000 så bar det iväg till den lokala dammen för att provkasta lite. Det var jag, Annica, Jocke, Jonas och Karin som drog iväg. Några skulle meta i lugnet och andra (läs jag) skulle dänga med Gäddpåken.

Ganska snabbt högg en liten Gädda på ca 1 kg på Ran-draget, Jocke hade napp på sitt Gäddmete som han agnat med vad som fanns att tillgå dvs Abborre och lite senare fick jag en till liten Gädda på ca 1 kg. Framåt 21:15 hade jag ett följe ända in till land också men den behagade aldrig att hugga tyvärr. Förmodligen samma snipstorlek iofs men alltid kul med ryck i spöt.

Tyvärr verkar det som att storleken inte är större än runt 1-1,5 kg i dammen ... kan det verkligen stämma ? Ingen vi fått där har varit större än 1,5kg. Dammen är väl ca 500meter lång och kanske 20-30 meter bred.

Här är en bild på den ena minigäddan. Tyvärr blödde den lite efter draget men sånt händer ju ibland. Den simmade mot friheten efter fotot togs och krokarna lossats. Och till Robin ... använde inte vågen för att väga fisken utan för att Annica skulle hålla i medan jag lekte tandläkare och plockade ut krokarna.

C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Hur djup e den och hur mycket fisk (läs bete) finns det i den?

//K
    BJ@

Kommentera

Cico, finns nog inte så mycket betesfisk i den heller verkar det som. Djupen vet jag inte exakt ... det ryktas om att den är mycket djup på ett ställe men tror inte det stämmer. Runt 5 meter skulle jag tro ...
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

du ska nog ta ryktet på allvar bergman, dammar kan vara mycket jupa till skilnad från sin storlek...ett gott tips på vägen. om du vill komma i kontakt med de stora gäddorna i dammen som jag förmodar att det fins. så ska du ta och testa flytring. eller så kan du alltid testa med en hi-lo i största storlek...jag tror jag har fiskat i den damen förut se. då funkade en gul egensprayad hilo mycket bra, och bitar på över 3 kilo landades. som max tror jag som erfaren gäddfiskare att gäddorna i den lilla damen kan väga MAX 10 kilo..inget mer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
        6 svar
        2 113 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman