Då blir det ett pass nu på morgonen. återkommer med rapport i kväll.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskepass
Collapse
X
-
hemma igen
då va man hemma efter en dålig fiskedag IGEN! Det tycks aldrig fungera numera och gäddorna är inte aktiva alls så det blir nog till att vänta på våren för mig. Var vid Håltesjön i Svartedalen, inte för att det brukar vara bra där, och hadde inte ett napp. hur går det för er nu på hösten??
-
Jag fiskade i Långsjön där ja inte har fått fisk på typ 2 år, idag fick jag 3 snipor på 2 timmar. Plus en abborre på nästan kilot. Så jag är mycket nöjd.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av VectoRVar ute 2-3 timmar och fick 3 snipor och ett fjäll :O Dugligt för att vara här (och jag) men det kunde helt klart varit bättre
skit fiske på er!
rock on dudes//robbanMvh//Robert
Kommentera
-
Var ute på ett kort pass på 2-3 timmar igår. Från land för övrigt. Fick en fet liten 2,5kg gädda på min Hell-Tail när jag fiskade av en djupbrant. Testade lite sedan grunt och tappade en fisk runt 2 kg på ett besynnerligt sätt.
Här kommer således en liten fiskehistoria:
Jag stod vid sidan av en vass och kastade en Buster snett utanför denna då vinkeln gjorde det omöjligt att kasta jämns med vassen. Gäddan högg nästan direkt vid nedslag och jag fick till en bra krokning.
Efter att ha stått och ruskat lite i ytan tar gäddjävel fart och slungar sig rakt in i vassen. NEJ! Nu står jag där med stum lina och säkert 400kg vass mellan mig och gäddan utan möjlighet att gå runt och förbättra min omöjliga vinkel till fisken. Ja, vad gör man... sakta börjar jag lägga press på linan. Efter ett tag känner jag hur gäddan sakta börjar röra på sig. Vasstråna rör sig och ekipaget kommer i min riktning… Tror ni inte att gäddan gör en ny rusning ännu djupare in i vassen… FAN! Bara att börja om och sakta lägga press. Jag tänker på vad linan kan tycka om denna vassbehandling... Efter ett tag känner jag hur vasstråna ger efter och jag börjar vinscha in 3 stycken vasstrån i tvåmetersklassen som plogar ytan, vikta på mitten över linan och en arg gädda som kommer glidande en meter bakom.. Jag lyckas inte hålla linan till fisken sträckt pga vassen som är tung att släpa i vattnet och tillslut känner jag hur fisken slår sig fri...
Bortsätt från vad linan tyckte om detta så kändes det hela ganska komiskt. Sällan man tycker att en tappad fisk är underhållande! Samtidigt inser jag mer och mer att fiske efter gädda bör ske från båt.
Nästa helg satsar jag både lördag och söndag. Fisket är lite småsegt men som landburen fiskare (är inte alltid spinn-/Jerkfiske efter gädda från land småsegt??) ska man passa på nu innan isen kommer för mycket bättre chans på de större gäddorna har man nog inte.
Kommentera
-
Var också ute en sväng igår och körde lite landfiske i e-tuna ån, blev en 3 kilos tillslut men känns segt och fiskemotivationen existerar knappt längre efter denna sega höst, ändå blir det nog en liten satsning imorrn igen om man orkar gå upp ur sängen.
Kommentera
-
158 st gäddor på 2.5 dagars fiske blev mitt och några kompisar resultat. Så visst fasen går det att få fisk även denna hösten...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar