Gäddrapport på mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddrapport på mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Märkligt....
    Någon har stulit vassen......

Kommentera

Har varit ut nu i två dagar fredag, lördag... tot 4 fisk upp största på 65 cm... trögt med lampa...
      Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

Tog en fin 40 centimeters igår

Kommentera

Leken är i full gång kring Bromma och Ekerö i alla fall, är nog en stor förklaring till att fisket är segt

Kommentera

Var ute en sväng idag. 5 upp men bara smått idag också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Amatören1 Visa inlägg
              Det ska bli mycket intressant att få höra
              Sådär. Gårdagens fiske var lyckat enligt mig, men jag har inte så höga krav. Trodde vi skulle fiska i Västerås men vi åkte ända bort till Strängnäs för att ligga och nöta i några utvalda vikar där. Dock var vi inte ensamma om det.
              Vädret var växlande sol/molnighet och det upplevdes inte så varmt som det har varit dagarna innan och idag även om termometern sa annat.
              Fiskade på växttäckta grunda flak på mellan 1,2 -1,8 m djup och nog fan fanns det fisk alltid. Vi tog tillslut 15 st gäddor och brände ungefär lika många hugg på 3 personer varav den finaste vägde ca 5 kg och var en välkonditionerad sak på ca 88 cm. Tyvärr så dog fisket av en del efter lunch och blev bara segare och segare ju längre eftermiddagen led och dom fiskar vi fick var små och tog betet väldigt försiktigt, därav många brända hugg.

Vi hade även en annan guidad båt bredvid oss med 4 man i båten och dom fångade lite fler gäddor än oss men ingen större storlek där heller vad jag förstod det som.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                Sådär. Gårdagens fiske var lyckat enligt mig, men jag har inte så höga krav. Trodde vi skulle fiska i Västerås men vi åkte ända bort till Strängnäs för att ligga och nöta i några utvalda vikar där. Dock var vi inte ensamma om det.
                Vädret var växlande sol/molnighet och det upplevdes inte så varmt som det har varit dagarna innan och idag även om termometern sa annat.
                Fiskade på växttäckta grunda flak på mellan 1,2 -1,8 m djup och nog fan fanns det fisk alltid. Vi tog tillslut 15 st gäddor och brände ungefär lika många hugg på 3 personer varav den finaste vägde ca 5 kg och var en välkonditionerad sak på ca 88 cm. Tyvärr så dog fisket av en del efter lunch och blev bara segare och segare ju längre eftermiddagen led och dom fiskar vi fick var små och tog betet väldigt försiktigt, därav många brända hugg.

Vi hade även en annan guidad båt bredvid oss med 4 man i båten och dom fångade lite fler gäddor än oss men ingen större storlek där heller vad jag förstod det som.
                Tack för en mycket bra rapporten. Var också i vikar åt strägnäshållet idag. Men vart bara smått på mellan 1-2 kg.

Kommentera

Sorry om jag går offtopic här men hoppas det ska resultera i rapporter .
                  Ska ge mig på att fiska gös i kväll vertikalt runt Vårbyfjärden men jag har inget spö .
                  Har hittat 2 alternativ på spön Westin W3 eller ett Shimano Yasei vita serien & båda kostar 1000 kr/st men vet inte vilken jag ska välja .
                  Någon som har erfarenhet av dessa ?

Ops blev lite väl offtopic , får leta upp rätt tråd ;-)
                  Senast ändrad av Cosmoz 08; 2018-05-16, 09:28.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                    Ska ge mig på att fiska gös i kväll vertikalt runt Vårbyfjärden men jag har inget spö .
                    Har hittat 2 alternativ på spön Westin W3 eller ett Shimano Yasei vita serien & båda kostar 1000 kr/st men vet inte vilken jag ska välja .
                    Ska du rapportera gös fångst i gäddfångst tråden?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                      Offtopic?? Ärets underdrift!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 092 visningar
                      0 gillar