Bara vara ensam fiskedag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara vara ensam fiskedag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bara vara ensam fiskedag

Värsta fiske suget, barn fri och packat ner nybryggt kaffe och några goda mackor. Tog med jerk och spinnutrustning, här skulle det fiskas.
    Dessutom är jag trött på människor efter att ha jobbat hårt under hela våren , skönt att unna sig själv ett lugn .
    I dag var allt välkommet …gäddor , abborre , lax , öring , sjögräs , tångräkor ,bottennapp , sumpa beten etc… ska bara vara ensam och njuta.

Hittade en jätte bra klippa,så jädrans underbart och inte en enda människa, jag njöt verkligen av ensamheten och fisket , tills DOM kom .
    Ett par solbrända muskel knuttar som skulle ligga på samma klippa som jag (fuck ) och ensamheten försvann.
    Tankarna började virvla omkring i huvudet ( Kan jag be dom flytta sig ?)
    Jo ,jag gör det …

” Ursäkta om jag stör men skulle ni kunna lägger er någon annan stans då jag fiskar ?”
    ” Vi ska inte störa ”
    ” Okej ”

Går max tio minuter och jag är helt inne i fisket och struntar i gorillorna och axelbrännan är också borta . Vattnet är klart och man kan liksom följa betet med blicken och jag bara väntar på att _den_ ska dyka upp från ingenstans och pang värsta hugget...

Plötsligt VÄRSTA…. plasket .

Gorillorna hade börjat dyka rakt ner i vattnet där jag fiskade , med tanke på deras storlek så kan ni tänka er plumset.….
    Skit kul fiske (inte) ,ju mer dom lät mer förbannad blev jag och axelbrännan började göra sig påmind …

Tittade runt omkring, mitt ute i skärgårdsmiljö, flera klippor och solen gassar …
    Varför ska detta drabba mig ? Kan dom inte drunkna eller nått …

Hur som helst , efter ett tag gav jag upp och tog av mig kläderna och dök i vattnet , behövde nog kyla ner mig .
    Packade ihop mina grejer och konstaterade att dessa gorillor gör sig bättre på gymmet än på en underbar fiskeklippa ….*grr*
    Vissa dagar skulle jag vilja vara terminator … eller så borde det vara förbjudet att bada vid bra fiskeklippor!
    MIN underbara _ Bara vara ensam fiskedag _ * *Till och med botten nappet höll sig undan …jädrans gorillor - Allt är ert fel ! !
    Senast ändrad av Guest; 2006-06-16, 17:11.

Det måste väl finnas mer än en klippa du kan stå och fiska ifrån?

Kommentera

Det finns lägen då man önskar att livet var lite mer som Doom ibland.

Kommentera

Cath.. det finns klippor där du & jag kan vara ensamma.. *hehe*

Nej, skämt åsido så finns det en hel del platser där man fortfarande kan vandra runt rätt ensam och ha de fina ställena för sig själv.
        Det är ju vad som behövs för att man ska få DEN DÄR riktigt sköna avkopplingen ifrån vardagens stress och plikter...

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
          Värsta fiske suget, barn fri och packat ner nybryggt kaffe och några goda mackor. Tog med jerk och spinnutrustning, här skulle det fiskas.
          Dessutom är jag trött på människor efter att ha jobbat hårt under hela våren , skönt att unna sig själv ett lugn .
          I dag var allt välkommet …gäddor , abborre , lax , öring , sjögräs , tångräkor ,bottennapp , sumpa beten etc… ska bara vara ensam och njuta.

Hittade en jätte bra klippa,så jädrans underbart och inte en enda människa, jag njöt verkligen av ensamheten och fisket , tills DOM kom .
          Ett par solbrända muskel knuttar som skulle ligga på samma klippa som jag (fuck ) och ensamheten försvann.
          Tankarna började virvla omkring i huvudet ( Kan jag be dom flytta sig ?)
          Jo ,jag gör det …

” Ursäkta om jag stör men skulle ni kunna lägger er någon annan stans då jag fiskar ?”
          ” Vi ska inte störa ”
          ” Okej ”

Går max tio minuter och jag är helt inne i fisket och struntar i gorillorna och axelbrännan är också borta . Vattnet är klart och man kan liksom följa betet med blicken och jag bara väntar på att _den_ ska dyka upp från ingenstans och pang värsta hugget...

Plötsligt VÄRSTA…. plasket .

Gorillorna hade börjat dyka rakt ner i vattnet där jag fiskade , med tanke på deras storlek så kan ni tänka er plumset.….
          Skit kul fiske (inte) ,ju mer dom lät mer förbannad blev jag och axelbrännan började göra sig påmind …

Tittade runt omkring, mitt ute i skärgårdsmiljö, flera klippor och solen gassar …
          Varför ska detta drabba mig ? Kan dom inte drunkna eller nått …

Hur som helst , efter ett tag gav jag upp och tog av mig kläderna och dök i vattnet , behövde nog kyla ner mig .
          Packade ihop mina grejer och konstaterade att dessa gorillor gör sig bättre på gymmet än på en underbar fiskeklippa ….*grr*
          Vissa dagar skulle jag vilja vara terminator … eller så borde det vara förbjudet att bada vid bra fiskeklippor!
          MIN underbara _ Bara vara ensam fiskedag _ * *Till och med botten nappet höll sig undan …jädrans gorillor - Allt är ert fel ! !
          Trist! Du får skaffa en båt så att du slipper gorillor.. skönt att bara kunna glida in i en lugn vassvik när man vill. Kommer det gorillor med badankor där också är det bara att flytta sig till en ny vass
          LaSsE

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
            Cath.. det finns klippor där du & jag kan vara ensamma.. *hehe*

Nej, skämt åsido så finns det en hel del platser där man fortfarande kan vandra runt rätt ensam och ha de fina ställena för sig själv.
            Det är ju vad som behövs för att man ska få DEN DÄR riktigt sköna avkopplingen ifrån vardagens stress och plikter...
            Tack för erbjudandet och vänligheten ,men nej tack .

Jo , jag kommer hyra båt en heldel så jag tror nog att jag finner sådant ställe.

Ha det bra .

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
              Trist! Du får skaffa en båt så att du slipper gorillor.. skönt att bara kunna glida in i en lugn vassvik när man vill. Kommer det gorillor med badankor där också är det bara att flytta sig till en ny vass
              "gorillor med badankor" hahaha ...det skulle iof vara kul att se
              Hoppas jag hittar riktiga fina vikar nu när jag ska hyra båt .
              Hade inte brytt mig så om jag inte hade vart uttorkad efter ensamhet/tystnad och lugn...Det finns inget botemedel i värden som fisket och tystnaden.

Ha det bra

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
                "gorillor med badankor" hahaha ...det skulle iof vara kul att se
                Hoppas jag hittar riktiga fina vikar nu när jag ska hyra båt .
                Hade inte brytt mig så om jag inte hade vart uttorkad efter ensamhet/tystnad och lugn...Det finns inget botemedel i värden som fisket och tystnaden.

Ha det bra
                Ja jag håller med! Fisket är en mirakelkur för själen. Du hittar säkert massa schyssta ställen där du kan fiska ifred.

Ett tips.. Om du verkligen vill att dom ska drunkna så kanske du kan ge dom ett bubbelgum. Det sägs ju att dom inte kan tugga bubbelgum och gå på en gång... det kanske även gäller simning?
                LaSsE

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
                  Ja jag håller med! Fisket är en mirakelkur för själen. Du hittar säkert massa schyssta ställen där du kan fiska ifred.

Ett tips.. Om du verkligen vill att dom ska drunkna så kanske du kan ge dom ett bubbelgum. Det sägs ju att dom inte kan tugga bubbelgum och gå på en gång... det kanske även gäller simning?
                  ... rekord, 110 kilo i bänkpress... hmmm

sorry... 130, my mistake...
                  "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
                    ... rekord, 110 kilo i bänkpress... hmmm

sorry... 130, my mistake...
                    Ja.. jag vet vad jag pratar om. Ge mig ett tuggummi imorgon så ska du få se på raggla omkring din gamle basketspelare
                    LaSsE

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman