Min första Gös, 6500kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första Gös, 6500kg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tsv
    Sjösystemet längs Bureälven lär hålla det nordligaste gösbeståndet (Bodaträsket, Falmarksträsket, Burträsket, m fl). I nån fiskebroschyr från Skellefteå kommun påstår de att det tagits en gös på 12 kg i Falmarksträsket (på 70-talet, det framgår inte om det var på nät eller spö). Där står också att det är enda stället i Västerbotten där det finns gös.

Kolla på http://www.skelleftea.org/forening/bnfvo/fiskekort.html för båtuthyrning mm.

Det är ju en bit från Umeå men ändå.

(Funkar rullen bra?)
    I senaste numret av Fiske för alla var det ett reportage om Gös fisket i Burträsket. Själv så brukar vi trolla några gånger per sommar i där. Det finns en ganska bra båtramp i Burträsk. Det finns gott om Gös i sjön men största delen är runt minimi måttet 50cm. Men det fångas årligen Gösar upp mot 6kg.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av JohnH
      Hmm.. Nu är jag inte med!

Åkte med en polare ut en sväng.. Får man inte fiska där alls? Fiskekort för mälaren? TDAvatten?

Senaste 10åren så har jag fiskat ULfiske i bäckar och småsjöar och har ratat fisket i sthlm då jag inte vill ha E4an på i bakkastet.

/Inflyttad dalmas

Här kan du läsa om TDA-kortet och fiske i stockholm:

Jag rekomenderar den för alla.

Sen om man vill fiska efter TDA eller ej det är upp till var och en men det kan vara bra att veta vad som är tillåtet eller ej.
      Ola

Kommentera

Nice

Grattis till en stor gös, i närheten av drottningholm är där jag brukar fiska på sommaren bra då att få veta det där med TDA - kortet hade ingen aning innan...

Kommentera

Ursprungligen postat av tsv
          Sjösystemet längs Bureälven lär hålla det nordligaste gösbeståndet (Bodaträsket, Falmarksträsket, Burträsket, m fl).
          (Funkar rullen bra?)
          Nordligaste gösbeståndet? Jag drar gös i höjd med polcirkeln.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
            Antar att du trollade TDA vatten och hade kort annars är det olagligt om du inte visste detta redan, ett tips.
            Kul annars att mälargösen är på väg tillbaka har varit dåligt med dem en längre tid.
            Jag blir så trött av att se alla dessa tråkiga inlägg. Det dyker allt för ofta upp påhopp som detta. Denna tråd handlade om att sportfiskare fått sin första gös och en stor sådan också, grattis! De inlägg som görs på denna tråd bör vara av den karraktär där man gratulerar honom till fångsten eller berättar om sin egen första gös förslagsvis?

Att anklaga människor för tjuvfiske, racka ner på dem för att de behåller fisk eller ge tillrättavisningar för hur en fisk ska landas kan göras i egna trådar. (om nu någon skulle vilja starta sådana, men det verkar ju finnas ett stort intresse för att vädra dessa åsikter så varför inte?)

Ville bara säga ifrån!

Kommentera

Iom att jag var nyreggad och helt ny på fisket här i sthlm så jag tycker att man kan kolla av det där med fiskekortsgrejen emd sånna som mig. Nu hade jag inte något sådant men det ska absolut fixas.

Jag har även tagit bort det osmakliga kortet (då inte alla uppskattar den typen av humor) och ska försöka få ut en lite mer respektabel bild.

Tog ett tag innan ni hajjade vilken stor gös jag landat

Kommentera

Ursprungligen postat av Oreggad såklart!
                Jag blir så trött av att se alla dessa tråkiga inlägg. Det dyker allt för ofta upp påhopp som detta. Denna tråd handlade om att sportfiskare fått sin första gös och en stor sådan också, grattis! De inlägg som görs på denna tråd bör vara av den karraktär där man gratulerar honom till fångsten eller berättar om sin egen första gös förslagsvis?

Att anklaga människor för tjuvfiske, racka ner på dem för att de behåller fisk eller ge tillrättavisningar för hur en fisk ska landas kan göras i egna trådar. (om nu någon skulle vilja starta sådana, men det verkar ju finnas ett stort intresse för att vädra dessa åsikter så varför inte?)

Ville bara säga ifrån!

och då kan du bli medlem istället för att att vara anomnym!!!
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa
                  Nordligaste gösbeståndet? Jag drar gös i höjd med polcirkeln.
                  Där ser man, man skall inte tro allt man läser alltså...

Hur som helst hittade jag ytterligare några (påstådda) nordliga gösvatten:

Norrbotten: Sangisälven, Lansån, Råneälven, Aleån
                  Västerbotten: Tavleån, Pengån
                  I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

Ursprungligen postat av UnEasy
                    Klart man får. Grattis!
                    Någon som vet om och isf vars man kan få gös i västerbotten?
                    Det finns gös i Pengsjön och Tavlesjön tack vare utsättningar. I Tavlesjön verkar beståndet vara lite si och så men i Pengsjön är det bättre.

Gösbestånd finns ända upp i Kalixälven om nån inte visste det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
                      Gösbestånd finns ända upp i Kalixälven om nån inte visste det.
                      Hur långt upp i kalixälven?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 101 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman