Ursprungligen postat av tsv
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Min första Gös, 6500kg
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av JohnHHmm.. Nu är jag inte med!
Åkte med en polare ut en sväng.. Får man inte fiska där alls? Fiskekort för mälaren? TDAvatten?
Senaste 10åren så har jag fiskat ULfiske i bäckar och småsjöar och har ratat fisket i sthlm då jag inte vill ha E4an på i bakkastet.
/Inflyttad dalmas
Här kan du läsa om TDA-kortet och fiske i stockholm:
Jag rekomenderar den för alla.
Sen om man vill fiska efter TDA eller ej det är upp till var och en men det kan vara bra att veta vad som är tillåtet eller ej.Ola
Kommentera
-
Oreggad såklart!
Ursprungligen postat av TAMTAMAntar att du trollade TDA vatten och hade kort annars är det olagligt om du inte visste detta redan, ett tips.
Kul annars att mälargösen är på väg tillbaka har varit dåligt med dem en längre tid.
Att anklaga människor för tjuvfiske, racka ner på dem för att de behåller fisk eller ge tillrättavisningar för hur en fisk ska landas kan göras i egna trådar. (om nu någon skulle vilja starta sådana, men det verkar ju finnas ett stort intresse för att vädra dessa åsikter så varför inte?)
Ville bara säga ifrån!
Kommentera
-
Iom att jag var nyreggad och helt ny på fisket här i sthlm så jag tycker att man kan kolla av det där med fiskekortsgrejen emd sånna som mig. Nu hade jag inte något sådant men det ska absolut fixas.
Jag har även tagit bort det osmakliga kortet (då inte alla uppskattar den typen av humor) och ska försöka få ut en lite mer respektabel bild.
Tog ett tag innan ni hajjade vilken stor gös jag landat
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Oreggad såklart!Jag blir så trött av att se alla dessa tråkiga inlägg. Det dyker allt för ofta upp påhopp som detta. Denna tråd handlade om att sportfiskare fått sin första gös och en stor sådan också, grattis! De inlägg som görs på denna tråd bör vara av den karraktär där man gratulerar honom till fångsten eller berättar om sin egen första gös förslagsvis?
Att anklaga människor för tjuvfiske, racka ner på dem för att de behåller fisk eller ge tillrättavisningar för hur en fisk ska landas kan göras i egna trådar. (om nu någon skulle vilja starta sådana, men det verkar ju finnas ett stort intresse för att vädra dessa åsikter så varför inte?)
Ville bara säga ifrån!
och då kan du bli medlem istället för att att vara anomnym!!!Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HonkamaaNordligaste gösbeståndet? Jag drar gös i höjd med polcirkeln.
Hur som helst hittade jag ytterligare några (påstådda) nordliga gösvatten:
Norrbotten: Sangisälven, Lansån, Råneälven, Aleån
Västerbotten: Tavleån, PengånI de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UnEasyKlart man får. Grattis!
Någon som vet om och isf vars man kan få gös i västerbotten?
Gösbestånd finns ända upp i Kalixälven om nån inte visste det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar