Fiskmås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskmås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskmås

Ja, just det. Det var det enda jag lyckades kroka under dagens fiske. Det var en glupsk jäkel som dök efter draget. Jag försökte veva in så fort jag kunde, men nog fan hann måsen ifatt och lyckades fastna. Som tur är satt kroken inte alls hårt. Måsen flög snabbt iväg efter att ha bitit mig i fingret. De jäveln, nu får jag väl H5N1

Någon som varit med om något liknande? Det måsste det ju vara.

Fångade en tärna för länge sedan. Den flög in i linan och trasslade in sig så totalt så att vi var tvugna att slå ihjäl den (var bara 13 då så man kanske kunde ha räddat den om det hände idag...)

När jag fiskade på ett korallrev utanför Phi.Phi tog en havsörn det levande betet. Den släppte det dock efter att vår uppretade guide ryckt lite i linan. Fisken fick sig nog sin livs flygtur iaf...

Måste varit en hungrig mås

/Donsko
    Det ordnar sig!

Kommentera

Lyckats jag med ett par gånger tyvärr. Ena polarn lyckades få 2 måsar ... Dem flög in i linan när han kastade ut.. Det roliga med det hela var att det kom ett gäng med Djurrättsaktivister och tyckte så synd om dem så att dem tog av sig kläderna hoppade ner i Ån och Klippte linorna :P sen senast i höstas fick polarn en Anka på kroken.
      "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

nån and eller två vill jag minnas att jag har fått på kroken när jag metat med bröd, annars är en klassiker o mota in canadagäss och gömma sig i vassen med 12:orna

Kommentera

jag fångade en mås på UL förra året. Det var en grym fight. Först kämpade jag mot den när den simmade runt, nästa stund flög den runt mitt huvud.Sjuk upplevelse. Jag lyckades kroka av den samtidigt som jag slogs mot en svan som bestämt sig för att döda måsen. En kompis fångade en trut som bet mig ett antalgånger. Dessutom har jag haft trutar som bitit tag i torskar vid båtkanten och försökt flyga iväg med en torsk på ett kilo, min pilk och min häckla.
          Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

trut på 12/0 gummimack
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Fick en mås när jag ytfiskade abborre i skärgården med levande bete. Sjuk känsla att drilla in något uppifrån luften...

Det blev iaf C&R på den fångsten efter ett smärre slagsmål..
              [FONT=Courier New]Är det inte restskatt så är det förstoppning.. Riktigt glad får man aldrig va..[/FONT]

Kommentera

Jag var sjukt nära att få fladdermus på popper nu ikväll.
                De dök som tokar mot den när jag kastade, sen var de på den när den låg på ytan. Inte ens linan fick vara ifred under infiskning, hela tiden dunsade de i =)
                myspace.com/klubbdist

Kommentera

Gräsand på spinnare.
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Gräsand på deg, Svan på flytbröd, Gräsand på bottenfiskat bröd (trodde att multen äntligen satt )
                    /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman