Havsöring Skåne 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring Skåne 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring Skåne 2015

Det börjar dra ihop sig nu. Snart bara 1dygn till premiären, så det är väl dags att starta upp den fantastiska "Havsöring Skåne" - tråden för 2015. Som vanligt håller vi god ton och lär upp nybörjare istället för att läxa upp dem. Alla har vi varit gröna.

Jag tog en sväng ner om kusten på västsidan idag och det var helt isfritt. Vi får hoppas att det håller i sig.
    Ser framemot alla fina rapporter efter premiären.
    Skitfiske!

ser ut att bli 6-7 m/s västlig vind på premiären där jag ska fiske

blir nog en heldag, inte så kallt heller
    Senast ändrad av finafirren; 2014-12-30, 01:33.

Kommentera

Äntligen! Rapporterar om hur det har gått här runt Malmö kusten, ska vada ut och flugfiska, vill testa allt från Klagshamn ända upp till Lomma.

Sketfiske!
      Senast ändrad av darthfly; 2014-12-31, 16:17.

Kommentera

Kommer att fiska lite längre norrut på västkusten, Givetvis kommer en liten rapport om hur det gick!

Kommentera

Efter dagens premiärpass kan jag konstatera att det är inte kul med nordvästlig vind. Ganska mycket vågor och en hel del ålagräs gjorde det inte mycket bättre. En tappad och ytterligare en kontakt blev dagens resultat. Jag såg inga sälar så det var bara positivt. Vi får hoppas att det mojnar lite till helgen så årets första kan landas. Nytt försök imorgon?

Kommentera

Vart ute å testade jag med, var perfekt väder vid 8 tiden när vi gick ut...(precis börjat ljusna) Klart vatten å kändes inte som de blåser mer än 1-3ms, medans vi stod där blåste de upp... Virvlade upp en jävla massa skit, gick knappt å se fötterna påväg in igen. Hade du otur och landande precis i de "grunda" av en våg satte du draget i sjögräset direkt, veva du för snabbt gick den upp ovanpå vågorna... Så vi gav oss efter en timme som bara kändes som 10minuter, tiden går fort när man fiskar!

Påväg hem såg vi dock andra fiskare som inte gav sig (vet dock inte hur längre de varit där..), de höll upp en fisk å visade sen släppte de den lilla rackaren igen. Så fisk fanns där, var de värt de från min sida... Nja, men nu är de igång i alla fall!

Testade på ett helt nytt ställe också ska tilläggas, vi kom inte ut dit vi ville då vågorna var höga å där låg stenar ivägen som kändes som värsta labyrinten.

Nu ska man bara vänta i nån vecka innan man kan fiska igen pågrund av blåsen som kommer in... Attans

Hjälpte denna fisketuren för fiskesuget? NEJ de gjorde det bara värre!
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Någon som varit vid mynningen i Löddeå och testat HÖ fisket?

Kommentera

Mynningsområdet är fredat till 30 april sen tror jag att det är beträdnadsförbud på norra sidan från mitten på april till mitten på juli om jag inte minns fel.

Kommentera

Det är lite vagt... enligt Länsstyrelsen så är själva åmyningen inte fredad som du kan se på deras karta. Står jag på spetsen och kastar eller även vadar ut så kastar jag inte in i fredningsområdet (som är längre bort än man tror). Se min egen karta (som inte är facit, utan min tolkning). Däremot behövs fiskekort eftersom det tillhör ån

Kommentera

Det finns en text till länsstyrelsens bild också...
                    "Sötvattensområdet avgränsas mot kustvattenområdet av en rät linje mellan de två yttersta mynningsudddarna."
                    ...så min slutsats efter att ha tittat på din karta är:
                    Vikhög=ok.
                    Det gröna området du har markerat vid mynningen: klassat som sötvattensområde. Antar att där gäller kort och andra regler.
                    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 096 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman