kanon fiske idag 21 gäddor.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kanon fiske idag 21 gäddor..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gösar
    jag har inte sagt att bara håv få användas till gös.. , de sitter oftast sämre så därför använder jag håv till dom, ta inte allt så allvarligt, jag tycker inte illa alls om gäddorna, det är ju skit skoj att fiska dom....

jag förstår saker och ting gör du det????efter 15 års fiske så har jag provat ut det som funkar bäst för mig, sen att det sitter folk bakom en dator som säger hur jag borde göra och ska göra och tycka det ena och det andra, sånt gillar inte jag....vilken diskussion det blev av det här.. fixa en egen tråd om huggkrokar mm om ni vill diskutera det ämnet.
    Funkar bäst för dig, ja; Men det är ju det som fungerar bäst för FISKEN du skall använda!

Jag skiter i om du har fiskat i 15 år, det behövs en sådan gaffning du gjort på bilden för att man skall fatta att det inte är ngn hjöjdare!

M.a.o ca. 20 sekunders erfarenhet...

Att du sedan inte fattar allvaret visar som MoSSe säger hur seriös fiskare du är. Inte hur duktig, hur seriös.
    sigpic

Kommentera

Det är väll klart att det blir liv?
      De som har en sund inställning försöker påverka sin omgivning! Eller?
      Fiskat i 15 år. Tror inte spelar någon roll om du fiskar i 15 år till. Du kommer fortfarande ha din syn kvar på hur man behandlar djur.
      Jag är inte så stödding mar man greppar en större firre med händerna men övning ger färdighet. Ärren på händerna får man ta som något positivt att de ger livslånga minnen.
      Ett tips är att gäddan brukar slå ut gällocken strax innan den ruskar med huvudet.
      Det finns ju grövre arbetshandskar som minimerar ev sår. Inte så smidigt men man vänjer sig.
      Såg att du tog bort bilden. Försent men bra gjort.

Kommentera

Varför ska alla gnälla så mycket? Killen har haft ett fint fiske och vill delge er andra, vill han ta del av debatten ni istället skapar finns det säkert som ni ofta brukar säga ”i tusen andra trådar”. Vill man vara skonsam finns tusen andra faktorer att ta hänsyn till. Så fort ”ni själva” startar en tråd blir ni lacka så fort någon kommer utanför rubriken.

Eller är ni bara avundsjuka på de som faktiskt är ute vid vattnen istället för att sitta och torrfiska framför datorn eller dreglar framför nyaste katalogen??... (Detta har jag tänkt länge på och inget med denna specifika tråd o göra)..

Kommentera

Jag skulle försöka se det som tips från erfarna fiskare om hur man landar och skonar fisken bäst. Iofs kan dessa 'tips" vara dåligt formulerade? Kanske vore det bättre att säga "prova gälgreppet + tips om hur" eller "använd en huggkrok som inte är spetsig + tips om det".
          Frontalangrepp leder oftast till inget!

15 års erfarenhet.. borde ju säga att man testar nya saker och utvecklar dessa så att det passar en själv? Gälgreppet är bra! Använd en handske om man får en massa tänder i handen! Annars finns det stora håvar!

Finns säkert flera som vill bidra med tips om hur man landar fiskar så skonsamt som möjligtför båda parter!

Kommentera

Vid ismete tycker jag det är helt ok att använda huggkrok under förutsättning att den är väldit liten (avstånd mellan skaft och spets max 30 mm), sylvass samt att man krokar gäddan allra längs fram i underkäken. Jag tror faktiskt att skadan av en trekrok inne i käften blir större än huggkrokens i det fallet. Och till alla er som kritiserar gösen höggljutt och bannar alla typer av huggkrokar........ SLUTA FISKA HELT, DET MÅR FISKEN ALLRA BÄST AV. Faktum är nämligen oavsett hur man fiskar och vilka landningsmetoder man tillämpar att fisken tar skada.....mer eller mindre.

MvH....En glad sportfiskare som använder både håv, gälgrepp och huggkrok....

Kommentera

Bonka skiten och gräv ner så slipper du allt gnäll!

Kommentera

Ursprungligen postat av mohlin_ej_nloggad
                Varför ska alla gnälla så mycket? Killen har haft ett fint fiske och vill delge er andra, vill han ta del av debatten ni istället skapar finns det säkert som ni ofta brukar säga ”i tusen andra trådar”. Vill man vara skonsam finns tusen andra faktorer att ta hänsyn till. Så fort ”ni själva” startar en tråd blir ni lacka så fort någon kommer utanför rubriken.

Eller är ni bara avundsjuka på de som faktiskt är ute vid vattnen istället för att sitta och torrfiska framför datorn eller dreglar framför nyaste katalogen??... (Detta har jag tänkt länge på och inget med denna specifika tråd o göra)..
                tack tack tack!!!!!

Kommentera

tycker vi sätter punkt här.. tråden är förstörd och jag tycker någon admin borde tagit tag i det här för länge sedan.., offtopic är bara förnamnet..mvh

Kommentera

Händer så fort nån får fisk. Fångstmannen behöver inte ens uppge annat än bild på fisken förrän spekulationerna är igång. Sen spelar det egentligen ingen roll för alla besserwissrar som inte själv vill greppa spöna och ut och svinga har nog inte bättre för sig än att sitta och gnälla. Detta hindrar säkert en hel del från att rapportera om, i detta exempel en lyckad fiskedag. Mycket handlar säkert om svartsjuka, skämmes ta.....

Hörru gösar släng ut lite prylar på Tradera så man kan börja handla där igen

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                      Händer så fort nån får fisk. Fångstmannen behöver inte ens uppge annat än bild på fisken förrän spekulationerna är igång. Sen spelar det egentligen ingen roll för alla besserwissrar som inte själv vill greppa spöna och ut och svinga har nog inte bättre för sig än att sitta och gnälla. Detta hindrar säkert en hel del från att rapportera om, i detta exempel en lyckad fiskedag. Mycket handlar säkert om svartsjuka, skämmes ta.....

Hörru gösar släng ut lite prylar på Tradera så man kan börja handla där igen
                      det är nog som du säger tyvärr, finns mycket folk på alla forum som ska gnälla sönder trådar mm. får se om jag slänger upp något mer här eftersom det inte verkar uppskattas...

ps, jag är inte gösar på tradera, där heter jag något annat. jag har själv köpt av honom, en kanon kille..mvh robban

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 113 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman