Dåligt gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåligt gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ahh äntligen ska jag fiska på hemma vatten. Var på åland i helgen. Det var vackert men man kan inte säga att de har så stora gäddor där. Stora kanske finns men jag fick fanemej ingen. Fick 12 st alla utom en (2,5 kg) vägde runt 1 kg! Nu ska jag utanför öregrund i helgen och satsa på personbästa! Är grymt laddad. Någon som har fått någon stor runt öregrund på sistone?

/gäddfreak

Kommentera

hmmmm... för ett par år sedan kunde vi dra 10-15 gäddor på en tur, idag har man mer prylar och mer erfarenhet men drar i gengäld 0-5 gäddor per tur... får gå över till och istället

Kommentera

Ursprungligen postat av stanza
        Gick lite snabbt där. Det stod faktiskt inte '10-15 stycken' som jag "citerade", utan 10-15 minuter vilket är en viss skillnad. Likväl tycker jag att det verkar som folk får gäddor i mängder som jag bara drömmer om.
        Byt vatten om du vill ha många gäddor. Men sporten ligger ju i att lyckas få en stor gädda i ett svårt vatten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zil
          hmmmm... för ett par år sedan kunde vi dra 10-15 gäddor på en tur, idag har man mer prylar och mer erfarenhet men drar i gengäld 0-5 gäddor per tur... får gå över till och istället
          hmmmmm... Vi fiskar i princip samma vatten men har drar helt andra slutsatser än dig. Var ute 3 timmar igår. Det blev 7 gäddor. Inga jättar men i alla fall tre mellan 4,0 - 5,5 kg.

Tycker att fisket har hållt sig rätt stabilt de senaste åren. Får lite färre, men större gäddor nu. Men det beror nog mest på att jag bytt till jerkbait och kör mycket större beten.

Kommentera

Tycker fisket har börjat mycket bättre i år än ex. förra året som var mycket trögt. I fredags morse tog jag själv ca: 20 gäddor på mindre än 3 timmar. Men vädret har varit fint och vattnet är fortfarande rätt varmt (iaf i östersjön). Mitt tips är att vara ute riktigt tidigt på morgonen, jag har haft bra fiske från soluppgång fram till 11-12 sedan har det dött helt pga. mojnande vind och sol. Så har det varit under nästan alla mina turer i år. lycka till

Kommentera

ok, jag får helt enkelt palla mig upp i ottan dårå

Kommentera

Kan tyvärr inte hålla med om att det är bättre på morgonen.
                Oftast när jag varit ute har vi haft kanonfiske mellan 11 - 4 tiden.. Även dagar med vindstilla och sol.
                Zil dra med dig lite öl och åk ut på eftermiddan njutningen gör fisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
                  Kan tyvärr inte hålla med om att det är bättre på morgonen.
                  Oftast när jag varit ute har vi haft kanonfiske mellan 11 - 4 tiden.. Även dagar med vindstilla och sol.
                  Zil dra med dig lite öl och åk ut på eftermiddan njutningen gör fisket.
                  ja... inte åker jag ut å fiskar för att få det att gå ihop rent ekonomiskt iaf

Kommentera

Zil, lika bra för dig det annars hade du nog inte haft vidare ekonomi.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
                      Zil, lika bra för dig det annars hade du nog inte haft vidare ekonomi.
                      hehe... och om jag hade tagit upp å bonkat alla fiskar jag fått, fotat dem och sedan lagt upp bilderna i fotoalbumet hade jag troligtvis blivit lönnmördad av någon dåre här ifrån

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman