Dåligt gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåligt gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dåligt gäddfiske

Är det jag som är sämst eller har det varit dåligt fiske den senaste tiden i Sthlmskärgård, med senaste tiden menar jag typ 4 veckor bakåt? Jag fiskar mest runt Grinda och har haft dåligt fiske.

Mitt gäddfiske har varit väldigt upp och ner vet inte riktigt vad det beror på.
    Men de gånger det har nappat har de också varit väldigt bra.

Kommentera

Jag har fiskat de sensaste veckorna i furusund. Fisket har iofs varit bra... tycker att det alltid har varit mycket segt på morgonen och för att sedan bli gäddrace på eftermiddagen. Men medelvikten på mina fångster har sjunkit markant. Vet inte om det beror på det fina vädret som vi har haft eller någonting annat men förutom en gädda på 10+ som varit i båten. (inte av mig då tyvärr) så har vi bara haft några 4+ gäddor. Men mycket gädda har vi hittat iaf.

Kommentera

hmmm.. undra vad man gör för fel dårå

Ett fel kan ju vara att man jobbar för mycket och fiskar flör lite

Kommentera

Jo, det skulle ju kunna vara så... själv tror jag bara du suger allmänt på gäddfiske, nejdå men bara fortsätta att försöka... Det där med små gäddor har du rätt i vi har fått 3 gäddor på 9 kg och ett antal kanske runt 4 st på mellan 4-7 kilo... annars har det varit kanske 50 gäddor på runt 0,5 - 1 kg ... detta har då tagits på cirka 6 fisketurer.
          Varav de lite större togs samma vecka. Vet inte vad de är för fel på de stora, men tycker det är lite drygt om man är ute och fiskar en hel dag och bara får snipor på 1 kg.

Kommentera

Om man står och klastar mot en vass eller en grynna, hur länge brukar ni stå och nöta på samma ställe? Jag menar om de är där borde de ju hugga, träffa dem i huvudet så hugger de. Om man har fått säg 2 gäddor i en vass hur stor är sannolikheten då att man får fler? Man har ju läst om de som rycker 50 i en vass!

Kommentera

Kan ju bara hålla med dig, precis hemkommen efter en fisketur på förmiddagen.... 1 hugg och en jäkla massa som bara följer efter utan att hugga, spelade ingen roll vilken färg som satt på heller....

Kommentera

På mina favoritställen är jag kanske 10 - 15 min sedan vidare.. övriga platser drar jag kanske 10 - 15 kast på sedan vidare.
                Tycker det i regel är bättre att byta plats med korta intervaller.
                Känns lite drygt att stå och nöta om de inte händer någe på 10 - 15 kast om man är 3 som fiskar.
                Om de finns huggvillig fisk brukar de oftast smälla på något spö dom första 10 kasten.

Kommentera

Jag kör nästan likadant. Är det ställen där jag vet / varit med om att det har tagits stor gädda så kan jag nöta väldigt länge. Sätter också på större drag eftersom att jag tror chansen ökar att ta stor gädda då. Är det en vass som jag vet att det bara finns snipor i så räcker det med en drift och får man fisk kan man ju drifa om.

Har också haft grymt med båthugg. Har haft fler båthugg denna säsongen än någonsin. Speciellt på jerkbait. Jag har också märkt att vattnet har blivit klarare, iaf där jag fiskar. Kan vara därför dom blir lite försiktigare/skyggare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
                    Jag kör nästan likadant. Är det ställen där jag vet / varit med om att det har tagits stor gädda så kan jag nöta väldigt länge. Sätter också på större drag eftersom att jag tror chansen ökar att ta stor gädda då. Är det en vass som jag vet att det bara finns snipor i så räcker det med en drift och får man fisk kan man ju drifa om.

Har också haft grymt med båthugg. Har haft fler båthugg denna säsongen än någonsin. Speciellt på jerkbait. Jag har också märkt att vattnet har blivit klarare, iaf där jag fiskar. Kan vara därför dom blir lite försiktigare/skyggare.

båthugg? det är ju gädda han vill ha.
                    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                    \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg