I dag har jag fiskat i kalvfjärden .
Nötte ett par timmar och testade alla min gäddbeten …inget som vanligt.
Efter vi hade käkat ville min son fortsätta , då skiter jag i gäddan tänkte jag och satt på en liten spinnare (vad den nu heter )för några abborrar kan jag i alla fall få .
Plötsligt känner jag hur något sitter på kroken…hm en abborre …fan också det var botten napp… tydligen inte rör lite på sig …
en tung sjögräs kocka… sen fattade jag att det var fisk på kroken …en stor gädda hade fastnat på min lilla spinnare.
Efter ca 5- min lyckas den bli tröttare och dras in till bryggan , men jag lyckas inte lyfta upp den och ingen håv hade jag med . Min son fick i uppdrag att hämta kameran , ett foto kunde jag i alla fall ta, men han kom tillbaks med ett äpple ….” vi kan kasta äpplet i huvudet på fisken så dör den ” säger min 5 åriga son. Ett äpple ???på en sådan här stor gädda knappast ….sen visade sig att han blivit rädd för fisken .
Gäddan lyckades ta sig loss från draget , krokarna blev lite ”utböjda ” så det var ingen liten fisk…
Jag inser att jag skulle aldrig orkat lyfta upp den ur vattnet …(min 5 åring uppskattar den till 13 meter
)
Fortfarande småtrött i armen kanske dags att inse fakta …jag kommer nog inte kunna ta upp en stor gädda själv..
Behöver ett stort team bakom mig …en som fotar …en som tar upp den… och en som ger mig en stor whisky efteråt i lugnande syfte –
Kan någon berätta hur gör man ???
Nötte ett par timmar och testade alla min gäddbeten …inget som vanligt.
Efter vi hade käkat ville min son fortsätta , då skiter jag i gäddan tänkte jag och satt på en liten spinnare (vad den nu heter )för några abborrar kan jag i alla fall få .
Plötsligt känner jag hur något sitter på kroken…hm en abborre …fan också det var botten napp… tydligen inte rör lite på sig …
en tung sjögräs kocka… sen fattade jag att det var fisk på kroken …en stor gädda hade fastnat på min lilla spinnare.Efter ca 5- min lyckas den bli tröttare och dras in till bryggan , men jag lyckas inte lyfta upp den och ingen håv hade jag med . Min son fick i uppdrag att hämta kameran , ett foto kunde jag i alla fall ta, men han kom tillbaks med ett äpple ….” vi kan kasta äpplet i huvudet på fisken så dör den ” säger min 5 åriga son. Ett äpple ???på en sådan här stor gädda knappast ….sen visade sig att han blivit rädd för fisken .
Gäddan lyckades ta sig loss från draget , krokarna blev lite ”utböjda ” så det var ingen liten fisk…
Jag inser att jag skulle aldrig orkat lyfta upp den ur vattnet …(min 5 åring uppskattar den till 13 meter
)Fortfarande småtrött i armen kanske dags att inse fakta …jag kommer nog inte kunna ta upp en stor gädda själv..
Behöver ett stort team bakom mig …en som fotar …en som tar upp den… och en som ger mig en stor whisky efteråt i lugnande syfte –
Kan någon berätta hur gör man ???

Kommentera