Gösrapporter Mälaren 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av BERRA BOCK Visa inlägg
    Tack för rapporten och tipsen. Jag var själv ute på valdagen och trollade på Lövstafjärden mellan 9-13. Jag hade köpt 2 st Black Beast sidoparavaner (aldrig testat förut) så jag hade totalt 4 spön ute (sannolikheten för hugg ökar mer än 100 % om du dubblar antal spön, som nån expert sade till mig). Jag fick totalt 5 gösar, största på 2,2 kg, en på 1,8 kg, resten under legal längd. Jag måste dock bli bättre på att läsa av spö och paravan, det satt en liten 35 cm gös på ett av paravanspöna när jag tog in utrustningen och skulle åka hem. Den kanske suttit där under lång tid. Den var pigg dock och simmade snabbt ner i djupet. En fråga: Hur länge funkar det med trolling efter gös i Mälaren? Hänger på vattentemperaturen, antar jag?
    Hälsningar
    Berra Bock
    Skönt att det fortfarande hugger. Skall själv ut på Lövstafjärden och köra ett förmiddagspass. Har aldrig gjort detta tidigare utan bara kört kvällspass. Vilket djup trollade du på? Jag brukar köra lite djupare fram till det mörknar på kvällen (ca 6-8m) och sedan köra ytligare när det mörknar.

    Kommentera


    • Citat Ursprungligen postat av BERRA BOCK Visa inlägg

      Tack för rapporten och tipsen. Jag var själv ute på valdagen och trollade på Lövstafjärden mellan 9-13. Jag hade köpt 2 st Black Beast sidoparavaner (aldrig testat förut) så jag hade totalt 4 spön ute (sannolikheten för hugg ökar mer än 100 % om du dubblar antal spön, som nån expert sade till mig). Jag fick totalt 5 gösar, största på 2,2 kg, en på 1,8 kg, resten under legal längd. Jag måste dock bli bättre på att läsa av spö och paravan, det satt en liten 35 cm gös på ett av paravanspöna när jag tog in utrustningen och skulle åka hem. Den kanske suttit där under lång tid. Den var pigg dock och simmade snabbt ner i djupet. En fråga: Hur länge funkar det med trolling efter gös i Mälaren? Hänger på vattentemperaturen, antar jag?
      Hälsningar
      Berra Bock

      Hej,
      Jag undrar om det är tillåtet att tråla med sidoparavaner på Lambarfjärden och Lövstafjärden
      Senast ändrad av Mircea; 2014-09-17, 10:07.

      Kommentera


      • Ja, det är tillåtet att köra trolling med sidoparavaner på vissa platser av Lambarfjärden och Lövstafjärden om man har TDA-3 kortet. Vad gäller Lövstafjärden så är halva fjärden tilllåten (Den halva som vätter mot Hässelby/Lövsta). Läs med på Stockholm stads hemsida och deras PDF vad som gäller för TDA och vilka vatten man för framföra TDA.

        Kommentera


        • Skulle inte våga ha paravaner då vissa hjärndöda båtförare kommer dånande förbi med 15m marginal

          Kommentera


          • Dagens fiske började inte bra, ostadigt väder med lite regnskurar då och då. Tanken var att jigga abborre men efter massa letande gav man upp och drog till Lövsta för att testa lite fiske efter gös.

            Började bra direkt, klev på en gös på 2kg och genast kom den positiva energin tillbaks men där efter hände det inget på flera timmar, men helvete den som ger sig :P Rätt vad det var klev det på en fin gös dam på 6.6kg och helvete vad pulsen gick upp. Jävlar vad arg hon var, drog ut en del lina innan man fick in henne mot båten, kändes ibland som man fått bottennapp

            C&R - så hon fick simma vidare
            Click image for larger version

Name:	Gös 6.6kg.jpg
Views:	1
Size:	854,7 KB
ID:	1775553

            En gädda på 3kg vart det också.
            Senast ändrad av Serigös; 2014-10-05, 21:35.

            Kommentera


            • Grattis till fin fisk Trolling?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Timmar Visa inlägg
                Grattis till fin fisk Trolling?
                Yes

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                171 svar
                39 664 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Hepper2
                av Hepper2
                 
                Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                60 svar
                12 405 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Honk
                av Honk
                 
                Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                15 svar
                1 428 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg MathiasJK  
                Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                12 svar
                1 356 visningar
                8 gillar
                Senaste inlägg lakefryken  
                Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
                1 svar
                223 visningar
                8 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Arbetar...
                X