Gösrapporter Mälaren 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hej Edvin! Jag är ganska säker på att det är trollingförbud i den här delen av mälaren.
    Hörde talas om att det var någon som åkte dit på det förra året när han hade elmotorn på och vertikalade.
    (det kan vara en skröna)
    Antar att man behöver åka bort mot härjarö för att trolla.

    Kommentera


    • #22
      Hej


      Fick en gös på trolling i cirka 10 knop cirka 4 kilo.

      Kommentera


      • #23
        Trollade från kl 17.00 idag fram tills 23.00, vart 1 gädda och en liten gös på 500g upp. Trollade med 4 spön och alla på olika djup, körde med 5 olika kända gös drag (cotton cordell, bomber, rapala husky osv.)

        Hajar inte, går trögt som fan och lodet visar jävligt mycket betesfisk där vi trollar. Provat trolla i 1knop - 2knop, start stop, blyat med päronsänke, över områden som är 30m djup+, över grynnor, nära vass, på dagen och fram till 24.00

        Är det bara trögt för oss eller gäller det för er andra också?

        Kommentera


        • #24
          Körde från 19-02 i fredags o det blev 11 st totalt,5 små o 6 från kilot till 2kg.
          I lördags blåste det så jag provade från 22-05:30 o det blev 6 st totalt,3 små o 3 från 0,9-1,9kg. Första tog direkt jag fått i första spöet sen 2 små vid 23 tiden och helt dött tills 03:30 när det ljusnade..

          Får sällan nån fisk här när det väl mörknat men ofta hugger det bra redan på sena eftermiddan i fullt solljus...

          Vad upplever ni andra på Mälarn?

          Sitter just nu o väntar på att det ska mojna,gillar inte alls när det blåser!

          Kommentera


          • #25
            Hej


            Fick gös igår vid 3 på dagen på trolling i rätt låg fart. Tycker personligen att det är rätt lätt att få gös nu i mälaren.

            Kommentera


            • #26
              Ekoln levererade 4 st gösar idag. Trollade 18:00-21:30 med Nils Masters wobbler både 15 och 18cm varianterna.

              1 på dryga 1.5 resten 500gr.

              Massor av missade hugg och nafs dags att byta ut orginalkrokarna.

              Makalöst effektiv wobbler till gösfisket! Högg bra på alla möjliga färger.


              Skulle vilja tacka Old Firehand för hans tips och förklaringar om göstrolling.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
                Körde från 19-02 i fredags o det blev 11 st totalt,5 små o 6 från kilot till 2kg.
                I lördags blåste det så jag provade från 22-05:30 o det blev 6 st totalt,3 små o 3 från 0,9-1,9kg. Första tog direkt jag fått i första spöet sen 2 små vid 23 tiden och helt dött tills 03:30 när det ljusnade..

                Får sällan nån fisk här när det väl mörknat men ofta hugger det bra redan på sena eftermiddan i fullt solljus...

                Vad upplever ni andra på Mälarn?

                Sitter just nu o väntar på att det ska mojna,gillar inte alls när det blåser!
                Jag har samma känsla som du, att sen eftermiddag och tidig kväll är bra. Sällan jag har haft en huggrusch efter midnatt och mörkerkörning är fan obehagligt.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Topgun Visa inlägg
                  Ekoln levererade 4 st gösar idag. Trollade 18:00-21:30 med Nils Masters wobbler både 15 och 18cm varianterna.

                  1 på dryga 1.5 resten 500gr.

                  Massor av missade hugg och nafs dags att byta ut orginalkrokarna.

                  Makalöst effektiv wobbler till gösfisket! Högg bra på alla möjliga färger.


                  Skulle vilja tacka Old Firehand för hans tips och förklaringar om göstrolling.
                  Hade du blyat eller körde du vanligt bara?

                  Kommentera


                  • #29
                    I år har jag fått 10 gösar totalt, 1 har tagit på en Cotton Cordell Red Fin (gösambulansen) som går lite djupare, resten har tagit på olika wobbler som går 1-3m med andra ord har de tagit på ytan.

                    Inte trollat gös så länge och kör mest bontrolling men de flesta av mina gösar har jag tagit på drag som inte går så djupt. Så jag har alltid trott att det varit fel på mina mer djupgående modeller/färger så man har köpt sig en massa drag som jag nu känner att jag ej hade behövt köpa :S

                    Hur upplever ni detta? tar de mest på mer "ytgående" wobbler 1-3m för er eller de som går 5-8m?

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                      Hade du blyat eller körde du vanligt bara?

                      Oblyat bonntrolling.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 664 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                      60 svar
                      12 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Honk
                      av Honk
                       
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 428 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                      12 svar
                      1 356 visningar
                      8 gillar
                      Senaste inlägg lakefryken  
                      Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
                      1 svar
                      223 visningar
                      8 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X