Gösrapporter Mälaren 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Efter ytterliggare en kväll på Lövstafjärden kan jag rapportera in 6 stycken gösar, 1 aborre samt 1 tappad "gös".
    Vi trollade mellan kl 20:00-00:30.
    3 av gösarna var godkända och den största var på 3,24 kilo vilket nu är mitt nya PB! Känns kul!
    4 av gösarna togs på Röd/gula/orange Predatekwobbler, 1 tog på en Silverblå Bomber och den sista högg på en Röd/vit Bomber.
    Vi fick dom första 3 inom loppet av 15 minuter, och dom sista 3 högg också ganska tätt inpå varandra!

    Kommentera


    • #92
      Känns som flera här börjar fisket rätt sent...?
      På Prästfjärden hugger gösen tidigt,kom ut på sjön kl 15:30 och innan jag fått ut alla spön hade jag fått 5 gösar,tappade räkningen vid 20st nånstans..
      Fiskar inte särskilt djupt heller,Smithwick på 70ft lina och dom hugger glatt i fullt solsken så gott som varje gång jag är ute!

      Hade på en riktigt stor fisk! Gick inte att få in den mot båtens dryga 1kn utan den höll emot,bara några tunga knyckar då o då och efter 10min hade jag bara fått in 35ft innan den gick loss..

      Hur gör ni andra som tar stora gösar? Slår ni av motorn? Är ju hygglig chans till en jäkla oreda då med 8 spön ute..

      Kommentera


      • #93
        Vart totalt 8 Gösar idag/kväll på Lövstafjärden. Brorsan slåg ett nytt PB på 3,980g. 6 av 8 gösar vägde över 2kg så känns bra att man mer o mer slipper de små.

        Alla tog på ca. 4m djup det som funkade bäst var en egen modifierad Cotton Cordell Red Fin

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
          Känns som flera här börjar fisket rätt sent...?
          På Prästfjärden hugger gösen tidigt,kom ut på sjön kl 15:30 och innan jag fått ut alla spön hade jag fått 5 gösar,tappade räkningen vid 20st nånstans..
          Fiskar inte särskilt djupt heller,Smithwick på 70ft lina och dom hugger glatt i fullt solsken så gott som varje gång jag är ute!

          Hade på en riktigt stor fisk! Gick inte att få in den mot båtens dryga 1kn utan den höll emot,bara några tunga knyckar då o då och efter 10min hade jag bara fått in 35ft innan den gick loss..

          Hur gör ni andra som tar stora gösar? Slår ni av motorn? Är ju hygglig chans till en jäkla oreda då med 8 spön ute..
          Trist att du tappade den.
          Händer tyvärr inte alltför ofta. Men då det händer brukar jag veva upp alla spöna om det är en stor och drifta långsamt. Enklare dock om man är två. En anekdot från för några år sedan. En gång hade jag med en kompis ut på lite göstrolling som var lite ny på göstrolling. Vi fick på vad vi trodde var ett monster med 20 meter lina ute. I ungefär 20 min höll han på och kämpa med fisken, det var tvärstopp och den ville bara inte in. När den väl närmade sig trodde jag på 10+ gös om inte mer. Det visade sig att trekroken fastnat under skinnet bakom den bakre ryggfenan. 4.5 kg vägde den och båten hade under drillningen driftat i en km ungefär.

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
            Känns som flera här börjar fisket rätt sent...?
            På Prästfjärden hugger gösen tidigt,kom ut på sjön kl 15:30 och innan jag fått ut alla spön hade jag fått 5 gösar,tappade räkningen vid 20st nånstans..
            Fiskar inte särskilt djupt heller,Smithwick på 70ft lina och dom hugger glatt i fullt solsken så gott som varje gång jag är ute!

            Hade på en riktigt stor fisk! Gick inte att få in den mot båtens dryga 1kn utan den höll emot,bara några tunga knyckar då o då och efter 10min hade jag bara fått in 35ft innan den gick loss..

            Hur gör ni andra som tar stora gösar? Slår ni av motorn? Är ju hygglig chans till en jäkla oreda då med 8 spön ute..
            Har haft bra fiske mitt på dagen också. Att slå av motorn med 4-8 spön ute är som att be om problem

            Kommentera


            • #96
              Söndag på södra björkfjärden kl. 15:30-20.30: började med vertikalfiske 6-10 m och fick några skapliga abborrar och några smågösar. Körde sedan trolling och fick en 55 cm gös och ett antal små. Nappade på silver/blå bomber, smithwick clown, nilsmaster invincible nr 90.

              Har också varit med om felkrokning av gös i ryggen som vägde 4.6 kg. Trodde det var världsrekord innan fisken kom upp.

              Kommentera


              • #97
                Lördag, Södra Björkfjärden.
                12-19.30, trolling
                39 fångade gösar, runt 10 tappade, ca 15 godkända med en topp på 4,3kg

                De högg som bäst i början av passat. De flesta högg på blåsilver, bomber deep long A och en Cotton cordell som jag inte minns vad modellen heter.

                Kommentera


                • #98
                  Hejsan var ute igår och gjorde mitt första trolling pass på gös. Utgick från Mälarhöjden och åkte direkt ut mot Lambafjärden eftersom jag hört att det ska vara bra där även Lövstafjärden dock förstod jag inte riktigt vart just Lövstafjärden ligger? Är det den som går precis innan man svänger ut mot Lambafjärden? Vilket djup brukar ni köra på? kändes som det fanns djup från 6 m till 55. Tacksam för hjälp och svar!

                  Fångstrapporten: 1 Gös ca 1kg, 1 Gädda runt 4kg och en Abborre runt 500g alla tagna på grön, gula wobblers!

                  Kommentera


                  • #99
                    Ursprungligen postat av 10kgplattfisk Visa inlägg
                    Hejsan var ute igår och gjorde mitt första trolling pass på gös. Utgick från Mälarhöjden och åkte direkt ut mot Lambafjärden eftersom jag hört att det ska vara bra där även Lövstafjärden dock förstod jag inte riktigt vart just Lövstafjärden ligger? Är det den som går precis innan man svänger ut mot Lambafjärden? Vilket djup brukar ni köra på? kändes som det fanns djup från 6 m till 55. Tacksam för hjälp och svar!

                    Fångstrapporten: 1 Gös ca 1kg, 1 Gädda runt 4kg och en Abborre runt 500g alla tagna på grön, gula wobblers!

                    Håll dig mer mot mitten än in mot land (tda-vatten). Blå/silver är en bra färg

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                      http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Färingsö
                      Håll dig mer mot mitten än in mot land (tda-vatten). Blå/silver är en bra färg
                      Okej, tack! men vad menar du med (tda-vatten)? är väldigt färsk med detta fiskesätt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 664 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                      60 svar
                      12 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Honk
                      av Honk
                       
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 428 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                      12 svar
                      1 356 visningar
                      8 gillar
                      Senaste inlägg lakefryken  
                      Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
                      1 svar
                      223 visningar
                      8 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X