inte bara fisk i vattnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

inte bara fisk i vattnet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• inte bara fisk i vattnet

Fisketuren igår bjöd på en ståtlig figur på abborrstället.

Click image for larger version

Name:	D95F3371.jpg
Views:	1
Size:	659,9 KB
ID:	1824457Click image for larger version

Name:	D95F3359.jpg
Views:	1
Size:	430,4 KB
ID:	1824458

Så himla skoj då det händer lite oväntade saker.
    I näst kast så .....

Kommentera

Ja man har ju haft huggormar och sånt som simmat förbi båten

Kommentera

Älg, rådjur och orm har man ju sett simma många gånger.
        I somras blev jag dock mycket förvånad när jag såg en grävling va ute å simma. Han va snabb me. Inte trodde jag att grävlingar var bra simmare.

Kommentera

Man har sett en del både trevliga och otrevliga saker när man varit ute, tex. ankor som trasslat in sig i fiskelinor med kroken i vingen och sådant.

Jag kommer ihåg en säl som upp på stenarna bredvid oss, låg där en bra stund och kollade sen dök den igen och kom upp på en annan sten för att kolla mer, den höll på så i flera timmar, närmaste sten den låg på var nog bara 10 meter ifrån oss.

Vi fiskade vid kusten på en stenpir och hade dragit upp några torskar som vi lagt vid sidan om oss, efter en stund var fiskarna borta, vi trodda att dom ramlat ner mellan stenarna och fortsatte fiska, vi fick fler torskar som även dom försvann.

Lite irriterade la vi fisken i en plastpåse och knöt fast den i väskan för dom inte skulle ramla ner.

Efter en stund prassla det i påsen så jag kollade så fisken inte ramlat ut, där stod 2 stora bruna råttor och såg ut att skämmas för dom hade blivit tagna på bar gärning.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-10-07, 11:18.

Kommentera

vildsvin har jag haft jämte båten fler än en gång....
            är det Catch&release på såna?

Click image for larger version

Name:	273.JPG
Views:	2
Size:	270,6 KB
ID:	1770672

Kommentera

Får mig att tänka på gången jag och en polare var ute med båten, polaren såg något en bit in på land, är det en räv? Frågade han, nej det var en stor älg.. Bra syn

Kommentera

Ursprungligen postat av karlers Visa inlägg
                vildsvin har jag haft jämte båten fler än en gång....
                är det Catch&release på såna?

[ATTACH=CONFIG]60241[/ATTACH]
                Catch kill and Cook på varje svin du kan få tag på........

Kommentera

I en älv uppe på landstället lurade ett par bävrar mig till vansinne innan jag hajade att det var bävrar. Hade tagit mig med båten till ett nytt ställe och var så inne i fisket att jag ej uppmärksammade bävrarnas bo. Står och kastar vid ena sidan av vassen och hör hur ett jätte plast slår bakom mig. Helvete tänkte jag här finns det galna stora gäddor, klart jag ska plocka dessa. Startar motorn och åker 10m över till andra sidan vid vassen där jag hörde plasket. Då slår det där jag stod innan, så här höll det på 4-5 ggr innan jag såg ett huvud dyka upp ur vattnet längre bort och då insåg jag att det var bävrar och det bekräftades också när man sett deras bo.

Jävla bävrar, många drag jag blivit av med pågrund av att de tuggar ner stockar som hamnar på bottnen av älven.

Vid 14-15års ålder var jag ute och seglade i sthlm skärgård, och jag och polarn tog deras jolle och åkte ut för att fiska lite. Hinner bara kasta ut min rapala och när den träffar vatten ytan och jag precis ska börja veva så flyger en stor fiskmås ner och plockar wobblern i munnen. Så där sitter jag i bätten och istället för fisk vevar jag in fågel. Slutade illa för denna mås, mer behöver jag inte gå in på.

Kommentera

Slutade illa för denna mås, mer behöver jag inte gå in på.
                    Jag knockade en i utkastet, den dalade ner i vattnet och låg där och sprattlade en stund sen lyfte den och flög iväg om en lite vingligt.

Jag stod på ett betongfundament i på Ön i Malmö och fiskade blandat Horngädda och Torsk,
                    betongfundamentet har tillhört en Cementfabrik, det mesta förutom fundamentet är borttaget men där ligger en förbaskad kabel kvar på botten som folk ofta lyckas att sätta dragen i, där måste va 1000 tals drag i den förbaskade kabeln.

Jag hade fiskat väldigt mycket på piren så trodde jag hade lärt mig var kabeln låg, men en dag tog det tvärstopp så jag tog för givet att jag satt draget i den kabeln, vilket dom flesta runt om mig också trodde.

När jag tog tag i linan och började gå i sidled flyttade folk vänligt på sig för att ge mig möjlighet att få loss kroken.

När jag kommit en liten bit sidledes med linan i näven började det jag satt kroken i röra på sig och så kom det massor med bubblor från botten. Alla som stod där tittade på varandra och undrade vad det var jag satt kroken i..

Jag drog en liten stund till, det jag hade satt kroken i kom närmre när jag drog i linan men det fortsatte komma bubblor.

När jag fått in det till piren förstod vi varför det rörde på sig och sprutade bubblor, då dök det upp ett huvud över ytan klädd i dykarutrustning och jäklar va prylen skrek och gapade.

Är det C&R på sådana och om inte finns det något bra recept ?
                    Jag tycker dom borde va sega med alla gummikläder på..
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-10-07, 17:32.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 113 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman