Höstgädda i Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstgädda i Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höstgädda i Mälaren

Nu börjar det närma sig, höstfisket ! Har någon märkt av om de stora gäddorna börjat ta sig upp från djupen i Mälaren ? Har inte varit ute efter höstgäddan ännu men tänkte ge dem ett seriöst försök i morgon. Utgår från Bromma i morgon på dan, någon som har några heta tips ? Första hösten för mig då jag har en båt som det går att transportera sig en bit med.
    Alla tips är välkommna
    Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Seriöst ! Ingen som fiskat gädda i mälaren på sista tiden ? Jag och gös-hasse var ute idag, väldigt lite gädda men några lyckades vi kroka i alla fall. Dock inga av seriös storlek. Lite oväntat styrde vi om fisket till riktat på abborre i slutet av dagen, med all rätt. Det blev en riktig abbor bonanza ! Ett helt gäng i bra middags storlekar runt halvkilot. Några fick följa med hem för att bli middag i morgon.
    Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Var ute i lördags kring Ekerö, tre snipor på 8 timmar. Vi körde mest gräsflak och vassar. Nästa tur blir nog trolling istället.

Kommentera

Tydligen varit grymt segt sista veckan...
        pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Ok, missförstå mig rätt men ibland är det lite skönt att höra att det inte bara är jag som har segt fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
            Nu börjar det närma sig, höstfisket ! Har någon märkt av om de stora gäddorna börjat ta sig upp från djupen i Mälaren ? Har inte varit ute efter höstgäddan ännu men tänkte ge dem ett seriöst försök i morgon. Utgår från Bromma i morgon på dan, någon som har några heta tips ? Första hösten för mig då jag har en båt som det går att transportera sig en bit med.
            Alla tips är välkommna
            Hej Patric Vedin;

Memories .....
            Jag växte upp, fiskade ofta och bodde i Bromma åren 1940 - 1966. Jag, Kjell Lagergren på bilden här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_23.htm, Nick Hammari på bilden här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm och Eric Esping (in memoriam) brukade ro runt Kärsön och utefter Drottningholmsstränderna. Vi rodde drag och kastade med både silverfärgade Meteordrag, Kalevadrag och Utödrag, Cisco Kid 200 och Cisco Kid 600 wobbler samt den stora, egna favoritwobblern Arjons Old Pike.....

Det lär nog vara ännu bättre med stora Gäddor där idag, men den som sitter hemma framför TV-n lär inte komma i kontakt med de allra största.....

Old Firehand

Kommentera

Visst är det så att du träffar spiken mitt på skallen där OF. Har man inget tackel i vattnet så är det sällan gäddan själv kommer och ringer på dörren och vill bli vägd och återsatt i vattnet. Ibland så är det nästan så att man önskar sig själv arbetslös och utan familj så att man kunde lägga mer tid på fisket Lägger själv all tid jag kan på fiske utan att störa familjefriden allt för mycket men det går trögt ibland ändå. Ser fram emot att bli pensionär om sisådär 25-30 år. Då jäklar, då ska jag lägga lika mycket tid på fiske som jag gör på jobbet nu.
              Skitfiske på dig

Kommentera

Vänta en vecka så är dom på gott humör!

Kommentera

Jag var ut en eftermiddag i helgen och hade många fina fighter och massor av hugg. Inga monster upp i båten men några av de som klev av böjde spöt rejält. Jag trollade på branter och grunda områden där vinden låg på. På de grunda områdena funkade Bomber B-16 och Lucky Craft Pointer 128SP. Bomber B-25 och Rapala Magnum CD skördade på djupet. Silver/blå och Gult körde jag med men det känns som det mesta skulle funkat. Huggen kom stötvis med sega perioder mellan. När jag fick hugg höll jag mig i det området vilket funkade, fler klev på. Om jag inte jobbade så in i h....te skulle jag köra konstant nu. Ut ni som kan!!

Kommentera

Drog en gädda på 6,9 kilo idag på grunt vatten i mälaren.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman