Va ute på dan i dag o trollade efter gädda som vanligt så får man inget. så man börjar tröttna och allt känns hopplöst. så jag o mina 2 fiske kamrater vevar upp spöna. o börjar röra oss mot en annan plats och då möter vi en bayliner modell större. som drar upp fins svallvåger eftersom vi var så uttråkade efter allt fiske utan någon fisk. så kommer vi överens om att hoppa lite gasar på lite emot svallet flyger lite smått. så kompisen där fram hammnar nere på durken o skriker o jag o den andra kompisen garvar som fan. därför vi satt bakom ratten längst bak. så vi lyfte inte från marken. min kompis som i sin tur tycke vi var fega o sa att vi skulle vända o gasa gärnet så vi ochså skulle flyga. o få ont jaja sa vi så vi vände o drog fullt ös grejen e den att den ena kompisen som satt brevid mig fick för sig att sätta sig på durken cirka 5 meter från svallet o vi kör i kanske 30 knop. så innan han han sätta sig ner så e hela båt jä*** i luften. o allt går som i slowmotion =) . BOOOM kompisen flyger brakar sönder 2 handtag i båten som man skall hålla i sig i o ett spö på mitten ja stnnar båten. o alla sitter tyst o bara blänger på varandra. tills kompisen säger Tänk va konstigt de kan bli alla börjar skratta o glömmer spöt o båten som e trasigt. aja de va kul iaf sen efter det fick vi en gädda runt fyra fem kilo !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gädd fiske mälaren
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av kofoot65Va ute på dan i dag o trollade efter gädda som vanligt så får man inget. så man börjar tröttna och allt känns hopplöst. så jag o mina 2 fiske kamrater vevar upp spöna. o börjar röra oss mot en annan plats och då möter vi en bayliner modell större. som drar upp fins svallvåger eftersom vi var så uttråkade efter allt fiske utan någon fisk. så kommer vi överens om att hoppa lite gasar på lite emot svallet flyger lite smått. så kompisen där fram hammnar nere på durken o skriker o jag o den andra kompisen garvar som fan. därför vi satt bakom ratten längst bak. så vi lyfte inte från marken. min kompis som i sin tur tycke vi var fega o sa att vi skulle vända o gasa gärnet så vi ochså skulle flyga. o få ont jaja sa vi så vi vände o drog fullt ös grejen e den att den ena kompisen som satt brevid mig fick för sig att sätta sig på durken cirka 5 meter från svallet o vi kör i kanske 30 knop. så innan han han sätta sig ner så e hela båt jä*** i luften. o allt går som i slowmotion =) . BOOOM kompisen flyger brakar sönder 2 handtag i båten som man skall hålla i sig i o ett spö på mitten ja stnnar båten. o alla sitter tyst o bara blänger på varandra. tills kompisen säger Tänk va konstigt de kan bli alla börjar skratta o glömmer spöt o båten som e trasigt. aja de va kul iaf sen efter det fick vi en gädda runt fyra fem kilo !
kan tänka mig att ni hade kul. men det är lätt att det händer allvarligare saker än att ngt går sönder, ni kan gå sönder. det är nog många olyckor som händer när man i lite oförstånd leker. jag tänker inte agera moralpredikare (lite kanske), men tänk på att när ni är ute så representerar ni ALLA sportfiskare. när folk ser att ni leker och för liv, så skapas det lätt agg mot oss sportfiskare vilket kan komma att vändas mot oss. nåja, nog gnällt och skitfiske på er.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
Ok ska tänka på det ! men flytvästen va på iaf ! =)Ursprungligen postat av ALQkan tänka mig att ni hade kul. men det är lätt att det händer allvarligare saker än att ngt går sönder, ni kan gå sönder. det är nog många olyckor som händer när man i lite oförstånd leker. jag tänker inte agera moralpredikare (lite kanske), men tänk på att när ni är ute så representerar ni ALLA sportfiskare. när folk ser att ni leker och för liv, så skapas det lätt agg mot oss sportfiskare vilket kan komma att vändas mot oss. nåja, nog gnällt och skitfiske på er.
Kommentera
-
vill berömma en positiv och mogen attityd. att kunna ta till sig synpunkter och åsikter är STORT. trodde att min kommentar skulle mötas av hån och spydiga kommentarer, men du visade hur fel man kan ha. mina fördommar kom på skam. tack.Ursprungligen postat av kofoot65Ok ska tänka på det ! men flytvästen va på iaf ! =)achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Underbart med en sån här mysig och "fin" stämning på dialogenUrsprungligen postat av ALQvill berömma en positiv och mogen attityd. att kunna ta till sig synpunkter och åsikter är STORT. trodde att min kommentar skulle mötas av hån och spydiga kommentarer, men du visade hur fel man kan ha. mina fördommar kom på skam. tack.
Skulle få Gösjonas att börja grina. . .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pajkmanUnderbart med en sån här mysig och "fin" stämning på dialogen
Skulle få Gösjonas att börja grina. . .
jorå! GJ kan konsten att ta i när det behövs!achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Hmm, I Tyskland krävs det skepparexamen för att köra båtmotorer över 5hk,
finns nog röster i Sverige för sånt så vänligen lek inte med båtar och båtmotorer, kan leda till olyckor och i slutändan drabbar det alla....How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Vilken?
Vilken examen? Kust- eller fritidsskepparexamen? Själv har jag precis tagit förarintyget. Hur många andra på forumet är det som är utbildade?Ursprungligen postat av AlessandroHmm, I Tyskland krävs det skepparexamen för att köra båtmotorer över 5hk,
finns nog röster i Sverige för sånt så vänligen lek inte med båtar och båtmotorer, kan leda till olyckor och i slutändan drabbar det alla....
Kommentera
-
STOR pedagogik!Ursprungligen postat av ALQvill berömma en positiv och mogen attityd. att kunna ta till sig synpunkter och åsikter är STORT. trodde att min kommentar skulle mötas av hån och spydiga kommentarer, men du visade hur fel man kan ha. mina fördommar kom på skam. tack.
Det kan ju av vissa uppfattas som tråkig underhållning, men alla forum och trådar behöver inte vara underhållande.!!!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar