Nu har det börjat för de som är intresserade. Kamraten fick abborre på sju hekto igår och fler har fångats idag... Årets fiskehöjdpunkt... ca 12 grader i vattnet i Bro.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ytbetesdags, spooktime
Collapse
X
-
Ytbetesdags, spooktime
Senast ändrad av Jan O; 2005-05-20, 13:24."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Taggar: Ingen
-
Jasså Dax att införskaffa ett par fina ytbeten med andra ord...Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
-
Förra året hade jag ett ganska lyckat fiske med Rapala Skitter Walk. Rekommenderas starkt som ett komplement till Spook.
Det är troligen det roligaste fiske jag varit med om under mina år som fiskare. Den första abborren högg betet bara nån meter från båten, vilket jag inte alls var beredd på... Mycket nära ett byx-byte efteråt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grandstoffFörra året hade jag ett ganska lyckat fiske med Rapala Skitter Walk. Rekommenderas starkt som ett komplement till Spook.
Det är troligen det roligaste fiske jag varit med om under mina år som fiskare. Den första abborren högg betet bara nån meter från båten, vilket jag inte alls var beredd på... Mycket nära ett byx-byte efteråt."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grandstoffFörra året hade jag ett ganska lyckat fiske med Rapala Skitter Walk. Rekommenderas starkt som ett komplement till Spook.
Det är troligen det roligaste fiske jag varit med om under mina år som fiskare. Den första abborren högg betet bara nån meter från båten, vilket jag inte alls var beredd på... Mycket nära ett byx-byte efteråt."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Gurka, du måste testa dina aspspots... (konstigt ord....)"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
btw så heter en spook med två proppelrar "wonded Spook".
F.ö så är ett hett spinnspö på G framledes ämnat för det detta fiske sk. light tackl jerk.....haspelspöt finns redan som bekant.
I övrigt så känns det som att jag inte kommer hinna ytfiska förrns de flesta hunnit dra bestar i ytan, våren går i specimenmetets tecken
JanO, din idé om en ytbetes och ytspötestar dag/kväll var bra, vi får försöka "spinna" på den iden asap.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Push-Upbtw så heter en spook med två proppelrar "wonded Spook".
F.ö så är ett hett spinnspö på G framledes ämnat för det detta fiske sk. light tackl jerk.....haspelspöt finns redan som bekant.
I övrigt så känns det som att jag inte kommer hinna ytfiska förrns de flesta hunnit dra bestar i ytan, våren går i specimenmetets tecken
JanO, din idé om en ytbetes och ytspötestar dag/kväll var bra, vi får försöka "spinna" på den iden asap.
Intressant!! Jag är på!LaSsE
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar