Mete med levande agn i Nydala - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mete med levande agn i Nydala

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

WOHO!!!

Lånar din tråd lite Jonas, för att utrycka min totala lycka.
    I hope you don´t mind..

Idag är lyckan uppåt molnen. Dagen började med att jag o farsan skulle iväg till en fiskeaffär som hette Catch-Company som ligger ca 30 min körväg från där farsan bor, i Berlin. Efter en rätt kaotisk färd med lite felkörningar i en hektiskt tysk traffik kom vi äntligen fram.. När vi så väl stod vid den antagna platsen för affären, visade det sig att den hade gått i kk. Satan, helvete och åter ett gäng svordomar funderade vi vars vi då skulle åka.. Det blev att åter igen köra en jävla bra bit, ca 40 min.

Efter lite kartläsning så hamnade vid i stort sätt framför dörren till Berlins och den absolut största fiskeaffär jag varit på. Rods Store, 1200 m2 fiskeporr!!! Dock var merparten av allt som fanns där utrustning för mete, verkar vara poppis. Men låt säga att 400 m2 var spinnfiske, vilket duger.
    Köpte mej en 16 Relax 6" shadar och några 2 pack 2x Storm suspending shads.

Så nu jävlar, på tisdags Jonas, då ska det fiskas. Du har för övrigt en handfull Relax shadar som väntar på dej när jag kommer hem, rena rama julafton!

Hörs på tisdag!

/DaBbE
    Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Kanon! Du vet DaBbe... Jag har alltid tyckt att du liknar tomten lite grann... Jag får aldrig fiskegrejor i julklapp. Men om du har köpt det du skriver, kommer som manna från himlen till en fattig själ! Men jag lovar att ta med dig ut på Tavelsjön och testa jiggarna snart!
      www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av ten_foot_pole
        Kanon! Du vet DaBbe... Jag har alltid tyckt att du liknar tomten lite grann... Jag får aldrig fiskegrejor i julklapp. Men om du har köpt det du skriver, kommer som manna från himlen till en fattig själ! Men jag lovar att ta med dig ut på Tavelsjön och testa jiggarna snart!
        Ja, eller hur! Jag blir alltid misstagen för jultomten när jag går ute på stan när det e skyltsöndag, kommer alltid fram en massa små barn och vill önska och ha saker av mej.. Jigga i Tavelsjön ser jag fram emot. Blir väl dock en del meta i Nydala nu i väntan på båten, både i älven och att vädret ska bli varmt så vi kan plasta din.
        Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Nån som vet vad det kostar att hyra en båt på nydala ??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
          6 svar
          2 105 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman