Gösfiske i Mjörn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske i Mjörn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nejdå, jag har inte missat att gösen är fredad. Men jag har jobbat mycket med båten under vintern och nu vill jag fiska. Om det hoppar på en gös så släpps den tillbaka.

Förresten så har jag faktiskt bara fått en gös på trolling i hela mitt liv, och det var denna. Har fått en väldig massa gädda på Nils master.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Här simmar den tillbaka. Ursäkta tjejen som inte vet hur en Iphone fungerar ^^

Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
        Nejdå, jag har inte missat att gösen är fredad. Men jag har jobbat mycket med båten under vintern och nu vill jag fiska. Om det hoppar på en gös så släpps den tillbaka.

Förresten så har jag faktiskt bara fått en gös på trolling i hela mitt liv, och det var denna. Har fått en väldig massa gädda på Nils master.
        Alltså inte för att va sån, men vad tror du att du ska få om du vertikalar i mjörn?
        Lite onödigt kan jag tycka att fiska med metoder som är effektiva på gös och på en plats där man kan misstänka att det står gös när den leker, oavsett fredning eller ej? Tycker gott att man kan fiska något annat under tiden. Vi vill ju att de ska bli fler av dem?

Havsöringen är ju på hugget på kusten? Gösen tar vi med start i juli! Hoppas vi ses på Mjörn/Aspen eller annat vatten med fisk i!

mvh
        Steve

Kommentera

jag får gädda och abborre vid vertikalfiske också. Att man inte skulle få vertikalfiska för att gösen är fredad är som att säga att man inte får meta med mask för det finns risk att få ål.

Jag månar om fisken och släpper i dem om de är fredade eller inte håller måttet.

Jaså är de fortfarande på hugget? Jag fiskade en hel del öring ute vid bovall i våras och då högg de bra, men nu är det 16-17 grader och jag har inte sett skymten av dem
          Senast ändrad av Numse; 2013-06-11, 09:38.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jag sa inte att du inte fick, bara att jag kanske inte tycker att det är etiskt eller smart Och självklart kan man få annan fisk när man vertikalar, men jag tror du förstod min poäng.
            Har man otur så är det ju en hane som står och vaktar lekgropen med rom, de hugger på allt som kommer i närheten. Han lär inte hitta tillbaka. Mao mindre fisk åt oss sen Tycker det känns sjyst att vänta till juli så man är säker på att leken är över. Men som du sa, slumpfiskar kan man alltid få, oavsett metod.

Jo de är bra fart fortfarande, och nu börjar det bli lite kondis på dem. Maskarna börjar komma igång lite med, nattfisket lär bli riktigt hett nu.

Vad var det för temp i mjörn nu?

Kommentera

Det låter ju kanon, jag fick mängder med öring för en månad eller två sedan men ingen över 45.

16.9 grader i Mjörn för några dagar sedan
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 112 visningar
              0 gillar