Ursprungligen postat av Old Firehand
Visa inlägg
Kan inte annat än att hålla med att de två Smithwicks Old Firehand rekommenderar funkar fint,
var ute igårkväll med just de två och fick några gösar, ett par som fick följa med hem varav ena åts till lunch idag!
Kanske är så att gösen här runt Fagerön gillar just dom? Funkade gjorde dom iaf...
(annars funkar DD Red Fin och Predatek Viper klockrent också vilket jag kört med normalt)
Inte trollat så mycket än då vi nyligen fick båtplats här och tidigare bara varit ute efter gädda men nu har det vänt, inte gäddtrollat mer än ett par gånger i år, och det var bara andra gången jag göstrollat på kvällen så det var ju en ny upplevelse, måste bara lära mig stråken dom tar på kvällen.
Och det var hur kul som helst att på ekolodet se gösen komma ända från 20-25m djup upp mot båten och jaga, nåt jag inte sett tidigare på dagen... körde man för fort så ledsnade dom o dök igen såg man - lite sänkning av gasen och nästa varv så högg dom...
Dock åkte jag ut lite för sent och efter nån timma drog dom vidare, och säkert en kvart gick åt till att lossa wobblern som satte sig sjukt duktigt i den gummerade håven - då kom jag ihåg varför jag slutade håva wobblers
Ser det skall bli lungt väder här To/Fre också så då blir det mera jakt!
Kommentera