Spana in då Abelsson guidar ett gäng norrmän när det kliver på tio (!) laxar samtidigt.. sjukt coolt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
10-hugg på lax !
Collapse
X
-
Även fast jag avskyr denna typ av fiske och inte ser det som sportfiske så fattar jag ju hur jävla svårt det är med ett trippelhugg ens. Hatten av för dena stora bedrift.
Guider som inte främjar för framtiden med dagen Laxpolitik, problem, låga reproduktionsnivåer osv är så JÄVLA sjukt! Avundsjuk? Nej, inte ett dugg faktiskt. Inte när det ligger 9 (?) döda laxar i båten. Jag hoppas verkligen det blir ramaskri av detta!
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggÄven fast jag avskyr denna typ av fiske och inte ser det som sportfiske så fattar jag ju hur jävla svårt det är med ett trippelhugg ens. Hatten av för dena stora bedrift.
Då är vi 2 diedose. Dom får gärna trolla hur mycket dom vill men jag känner det som en skymf mot mig som sportfiskare att dom använder samma ord för att beskriva sin verksamhet! Sportfiske ?Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Totte Visa inläggMen, sa han inte att de mestadels sysslar med c&r men att nån brukar får följa med hem?!
I just det här fallet såg jag ingen hög med fisk. Eller?
En lax var kan väl vara okej?!
På tre personer som känner varandra räcker det ju med max två sådana. Helst ingen om man bryr sig om framtiden... Men folk är för dåligt upplysta om detta otroligt stora problem.
Det är framför allt intressant att i resterande EU är förbjudet att saluföra lax på grund av dess höga dioxin halter. Tar man vidare problemet om laxodlingar som minst sagt förpestar det vilda beståndets utvandrare (smolt) med laxlus och diverse sjukdomar börjar man ju undra. Sedan att vi som människor har så otroligt svårt att bryta vanan att äta lax (DET ÄR EN MATVANA ATT BRYTA) när kuster runt om i världen damsugs på fisk som går oavkortat till laxodlingar, med resultatet att de fattiga blir fattigare medans medelsvensson ska ha sin lax***** på bordet till ett gott glas vitt - här pratar vi om egoism i miljöbrottskala och oupplysta svenskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
Tror det skulle kunna bli en intressant tråd att följa!
Mvh Magnus
Kommentera
-
Hur ofta tror ni att det sker att man får ett 10-hugg på trolling!? Verkar som att ni tror att det är vanligt förekommande. De norrmän som var med abelsson är förmodligen i östersjön 1-2 ggr år. Är det då orimligt att dom tar med sig varsin matfisk?
Sen ska man inte klubba allt man får oavsett fiske!
Men börjar vi ifrågasätta ett sorts fiske så är det enkelt att ifrågasätta allt fiske... Varför ska t.ex sätta en krok i levande varelser för nöjes skull?
Vertikalfisket t.ex. är ju ifrågasatt på många ställen för att det är för effektivt.
Bättre att vi sportfiskare står enade. Vi är ifrågasatta i övriga samhället redan som det är!
Kommentera
-
Om du kallar Abelsson dåligt upplyst får du nog tänka om, eller ta reda på lite mer i frågan.
/// Mikko
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggCitat: "det är ju minst fyra tioplussare i båten".
På tre personer som känner varandra räcker det ju med max två sådana. Helst ingen om man bryr sig om framtiden... Men folk är för dåligt upplysta om detta otroligt stora problem.
Det är framför allt intressant att i resterande EU är förbjudet att saluföra lax på grund av dess höga dioxin halter. Tar man vidare problemet om laxodlingar som minst sagt förpestar det vilda beståndets utvandrare (smolt) med laxlus och diverse sjukdomar börjar man ju undra. Sedan att vi som människor har så otroligt svårt att bryta vanan att äta lax (DET ÄR EN MATVANA ATT BRYTA) när kuster runt om i världen damsugs på fisk som går oavkortat till laxodlingar, med resultatet att de fattiga blir fattigare medans medelsvensson ska ha sin lax***** på bordet till ett gott glas vitt - här pratar vi om egoism i miljöbrottskala och oupplysta svenskar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar